کد خبر: ۸۹۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 11 September 2020

 

۱۶ نفر در مسابقات قرآنی آستارا برگزیده شدند

آستارا - ایرنا - مسابقه حفظ جزء ۳۰ قرآن‌کریم در ادامه طرح تربیت حافظان وحی، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در آستارا برگزار شد و ۱۶ نفر برگزیده شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: مرحله کتبی آزمون حفظ قرآن در بهمن ماه سال گذشته در آستارا برگزار شده بود و امروز در بقعه امامزادگان این شهرستان، شرکت کنندگان در مرحله شفاهی با همدیگر رقابت کردند.

جمشید مهدوی اظهار کرد: از ۱۴۴ شرکت کننده در آزمون کتبی، ۲۰ نفر به مرحله شفاهی راه یافته بودند و ۱۶ نفر با کسب امتیاز بالای ۷۰ در این مرحله برگزیده شدند.

وی ادامه داد: داوران این مسابقات قرآنی، بومی بودند و به برگزیدگان رقابت ها گواهینامه ای از سازمان اوقاف و امور خیریه اعطا خواهد شد.

وی گفت: طرح ملی حفظ قرآن کریم بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ تا ۱۵ میلیون حافظ قرآن در کشور، برای هفتمین سال در آستارا برگزار شد و  تاکنون حدود ۲ هزار حافظ جزء های مختلف قرآن در این شهرستان پرورش یافته است.

امامزادگان ابراهیم و قاسم از نوادگان امام موسی کاظم (ع) هستند و در سال ۲۵۳ هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و حرم مطهر آنها در فاصله هفت کیلومتری آستارا، ملجا و ماوای عاشقان اهل بیت (ع) است.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و دارای چهار موسسه فعال قرآنی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار