کد خبر: ۸۹۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳ 11 September 2020

 

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آنان هیچ فرقی برای ما نمی‌کند، گفت: از محققان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا از دم زنندگان برجام مطالبه کنند که با دیدن ضربه‌های برجام چگونه از محسنات آن سخن می‌گویند.

نتیجه انتخابات آمریکا فرقی برای ما ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با اشاره به  بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با تصمیم دولت و آموزش‌وپرورش، می‌خواستند که دوسوم دانش‌آموزان به مدارس رفته و یک‌سوم آن از طریق فضای مجازی درس بخوانند اما انگار مردم و خانواده‌ها به‌خصوص دانش آموزان ابتدایی گلایه‌هایی داشته تا موردتوجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه تصمیم آموزش‌وپرورش بر این شد که دانش‌آموزان برای رفتن به مدارس مخیر باشند تا در کلاس حاضرشده یا از طریق فضای مجازی درس بخوانند، افزود: هیچ‌چیزی جای آموزش حضوری را نمی‌گیرد و جای تعامل علمی دانش‌آموز با معلم و استاد را پر نمی‌کند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب با مسؤولان آموزش‌وپرورش تصریح کرد: عدالت در آموزش باید رعایت شود، این روزها خیلی از خانواده‌ها تمکن مالی ندارند تا تبلت و گوشی اندروید برای فرزندان خود تهیه کنند و این مؤلفه‌ای جدید برای نابرابری آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولان و خانواده‌ها مراقبت کنند تا فرزندانشان برای رفتن به فضای مجازی به بهانه درس وارد شبکه‌های ویرانگر نشده تا سر از ناکجاآباد دربیاورند، تصریح کرد: اگرچه باید به فکر سلامتی دانش آموزان بود اما با توجه به اینکه کلاس‌ها طولانی نیست کاش خانواده‌ها با فرزندان خود به مدرسه می‌رفتند تا آن‌ها را از خطر ویرانگر غرق شدن در فضای مجازی دور نگاه دارند.

فلاحتی با بیان اینکه امنیت دیدن کلاس درس و معلم بیش از غرق شدن در فضای مجازی است،  افزود:  سفر چهارروزه رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان دستاوردهای خوبی داشته است که توصیه می‌کنیم مسؤولان نظام به روستاهایی که حتی فرمانداران به آنجا سر نزدند سرکشی کنند، متأسفانه روستاهای داریم که حتی فرمانداران یک‌بار به آنجا سر نزده‌اند.

وی با بیان اینکه سرکشی به روستاها با کبکبه موردپذیرش مردم نبوده و مردم آن را  نمی‌پذیرند، افزود: سرکشی به‌صورت سرزده مایه آرامش مردم و رضایت آن‌ها می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود مسؤولان و نمایندگان انقلابی، در کنار مردم حاضرشده و صدای آن‌ها را بشنوند نه در زمان انتخابات که دیگر فایده‌ای ندارد.

امام‌جمعه رشت با اشاره به قرارداد رژیم منحوس صهیونیسم و انورسادات خائن در راستای عادی‌سازی روابط بین مصر و رژیم منحوس صهیونیستی که بعد آن جوامع اسلامی چنین خفتی را شامل نشدند، گفت: اقدام خفت‌بار امارات با رژیم منحوس صهیونیستی در رابطه با عادی‌سازی میان آن‌ها غیرقابل‌پذیرش است.

فلاحتی با اشاره به واکنش رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص اهانت به پیامبر اسلام (ص) که آن را نشانه آزادی بیان دانسته بیان کرد: چگونه هلوکاست را برنمی‌تابید آنگاه توهین به پیامبر اسلام (ص) را نشانه‌ای از  آزادی می‌دانند؛ اینجاست که می‌گوییم دولت‌های اروپایی در گفتارشان صادق نیستند.

وی با اشاره به دیدار رهبران فلسطینی برای رهایی فلسطین به‌صورت ویدیو کنفرانسی و ملاقات با سید حسن نصرالله که این ملاقات بعد از ۲۵ سال رخ‌داده است، گفت:  طرح خاورمیانه‌ای معامله قرن و الحاق کرانه باختری از موضوعات مطرح‌شده در این دیدارها بود که باعث خوشحالی جبهه مقاومت و ناراحتی سعودی گاو شیرده بوده است.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه دو حزب فیلی و الاغی در آمریکا که آرم جمهوری خواهان و دمکرات‌هاست در این کشور تصمیم‌گیر هستند، تصریح کرد: این دو حزب مثل دو لبه قیچی و دشمن یکدیگرند اما برای نابودی ملت‌های دیگر متحد می‌شوند، لذا خطابم به برخی از اصحاب رسانه و برخی سیاسیون که دل به رأی آوری بایدن دارند می‌گویم، چه دل‌خوش کردنی است، این افراد یا خود را به نادانی می‌زنند یا چیزی از جنگ یا تهدیدهایی که به ایران انجام‌شده چیزی نمی‌دانند.

وی با اشاره به تبعیض آمریکا با سیاه‌پوستان دنیا و برخورد با ملت‌های دیگر افرادی که به چنین برنامه‌هایی دل‌خوش می‌کنند را دلداده غرب  دانست و افزود: دلدادگان غرب  جنایات آمریکا علیه ایران را می‌بینند و بازهم دل‌خوش به آن‌ها هستند و میگویند اگر فرد دیگری بیایند وضع ما خوب می‌شود.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه مردم آمریکا در پی تغییر نظامشان هستند اما عده‌ای در داخل منتظر تغییر موضع آمریکا نسبت به ایران مانده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر برجام یک، دنبال هفت برجام بودند که چیزی جز بدبختی و ویرانی برای ما نداشته و جالب است که هنوز هم برخی‌ها از برجام دم می‌زند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از سیاستمداران داخلی، یا از امام و جنگ و دشمن چیزی نفهمیده‌اند، یا خودشان را به نادانی می‌زنند، افزود: آمریکایی‌ها همیشه دشمن مردم و انقلاب هستند و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آنان هیچ فرقی برای ما نمی‌کند.

فلاحتی با بیان اینکه از محققان حوزه‌ها و دانشگاه‌ها می‌خواهم تا از دم زنندگان برجام مطالبه کنند که با دیدن ضربه‌های برجام چگونه از محسنات آن سخن می‌گویند، گفت: نظارت بر قیمت‌ها از موضوعات مورد مؤکد من است قیمت‌ها به‌صورت افزایشی رو به بالاست و مسؤولان مربوطه با گردان را به‌صورت ویژه پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار