کد خبر: ۸۹۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 11 September 2020

 

نماز جمعه در مسجد فارقی بخش اسالم تالش برگزار شد

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تالش گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور مسلمانان و نمازگزاران و با آرامش و صفای معنوی همیشگی، در مسجد اهل سنت فارقی بخش اسالم برگزار شد.

علی درمانی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز به همراه فرماندار تالش در آئین نماز جمعه برادران اهل سنت در مسجد فارقی بخش اسالم حضور یافتیم و نماز، به امامت حجت الاسلام هارون مرادبخش اقامه شد.

وی افزود: حدود ۷۰ نفر از مسلمانان و نمازگزاران در مسجد حضور داشتند و اقامه نماز جمعه در این مان مقدس سابقه ای دیرینه دارد.

وی ادامه داد: در بخش اسالم تالش هر هفته بیش از ۱۰ مسجد، شاهد برگزاری نماز جمعه است و یکی از آن مساجد به اهل تشیع و بقیه به برادران و خواهران اهل سنت اختصاص دارد.

معاون فرماندار تالش گفت: نماز جمعه هفته گذشته در مسجد فارقی بخش اسالم به دلیل احتیاط از شیوع کرونا اقامه نشده بود و برخی کاربران شبکه های اجتماعی، این وقفه را ناشی از اختلاف نظر احتمالی بین هیات امنا اعلام کرده بودند.

درمانی افزود: مسلمانان شیعه و سنی تالش در همه جای این شهرستان از دیرباز الگوی برادری و وحدت اسلامی بوده اند و اکنون نیز پیوندهای اجتماعی و مراودات حسنه آنها بیانگر عمق باور به اشتراکات دینی و تقید به دین مبین اسلام است.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، محدودیت هایی در برگزاری اجتماعات مردمی ایجاد کرده است و آئین های نماز جمعه نیز در بسیاری از مراکز استان ها و شهرستان ها در شرایط قرمز شیوع کرونا، اقامه نمی شود.

بخش اسالم تالش حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار