کد خبر: ۸۹۸۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 11 September 2020

 

امام جمعه رشت: توهین به مقدسات و عقیده یک میلیارد مسلمان پذیرفتنی نیست

رشت - ایرنا - امام جمعه رشت گفت: توهین به مقدسات اسلام و عقیده بیش از یک میلیارد مسلمان قابل پذیرش نیست.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به توهین یکی از نشریات فرانسوی به پیامبر اعظم (ص) و قرآن مجید افزود : نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان مسلمانان نسبت به اقدام خصمانه موضع گیری کرده و انزجار خود را از این عمل زشت ابراز داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان عنوان کرد : این توهین و حمایت رئیس جمهور فرانسه از این عمل زشت و کریه ثابت کرد که دولت های اروپایی نیز همچون دولت آمریکا قابل اعتماد نبوده و سلطه طلبند و فقط منافع خود را درنظر می گیرند.

وی ادامه داد: حال آنکه هنوز در داخل کشور ما عده ای هستند که دلخوش به کشورهای اروپایی هستند اما این عملکرد توهین آمیز ، ثابت کرد که نمی توان به آمریکا و دولت های اروپایی اطمینان کرد و نمونه بارز آن نیز برجام است که جز ضرر و زیان چیزی برای ملت ما به همراه نداشت.

امام جمعه رشت در ادامه به قرارداد ننگین کمپ دیوید اشاره و بیان کرد : سال ۱۹۷۸ میلادی شاهد امضای قرارداد ننگینی از طرف سران کشورهای مصر و اسرائیل بودیم که طبق این قرارداد نکبت بار روابط کشور مسلمان مصر با رژیم صهیونیستی عادی شد و پس از این خفت نیز هم اینک شاهدیم که امیر خائن امارات نیز چندی پیش روابطش را با رژیم غاصب صهیونیست عادی کرد که این امر سبب شد تا امارات منفور جامعه اسلامی شود.

آیت الله فلاحتی در ادامه خطبه ها این هفته نماز جمعه رشت به دو حزب آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: تا حدود دو ماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار و دو حزب دموکرات و جمهوری خواهان با هم رقابت می کنند و متاسفانه در ایران نیز شاهدیم که عده ای تصور می کنند که اگر رقیب ترامپ در این انتخابات پیروز شود ، وضعیت اقتصادی ایران به دلیل برداشته شدن تحریم ها بهبود می یابد اما این طرز تفکر اشتباه است چون این دو حزب هیچ تفاوتی با هم ندارند و هر دو خواهان سلطه بر جهان هستند.

وی اضافه کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی طی این  ۴۰ سال ملت ایران شاهد خیانت های بی شماری از آمریکا و سران این دو حزب بوده و در این مدت نیز جنایت های زیادی را برعلیه ملت مظلوم ایران انجام داده اند .

نماینده ول فقیه در استان گیلان به بازگشایی مدارس اشاره و اظهار کرد: دولت تصمیم گرفت تا مدارس را با حداقل دانش آموزان بازگشایی کند اما به دلیل شیوع کرونا مقرر شد که حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری باشد و دانش آموزان از طریق فضای مجازی به تحصیل مشغول شوند.

امام جمعه رشت افزود: هیچ چیز جای درس و معلم  را نمی گیرد اما به دلیل شرایط موجود، دانش آموزان مجبورند که از طریق فضای مجازی به تحصیل مشغول شوند حال آنکه خیلی از خانواده ها تمکن مالی مناسبی ندارند و برای تهیه گوشی که قیمت آن افزایش شدیدی یافته با مشکل مواجه هستند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر باید اولیا از فرزندان خود مراقبت کنند چون فضای مجازی مشکلاتی نیز دارد و شبکه های غیرسالم در این فضا بسیار زیاد است و باید اولیا، فرزندان خود را از این امر آگاه سازند تا فضای مجازی آسیبی از لحاظ روحی و اخلاقی به فرزندان ما وارد نکند.

آیت الله فلاحتی در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه با توصیه به مسئولان نظام بیان کرد: استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و سایر مسئولان به مناطق خود سرکشی کنند و از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند چون تا مسئولان به مناطق محروم به خصوص روستاها ورود نکنند از مشکلات و کم  و کاستی ها آگاه نمی شوند و مردم نیز با دیدن مسئولان خوشحال می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با انتقاد از افزایش بی رویه قیمتها به ویژه  بازار خودرو خاطرنشان کرد: قیمتها به طور عجیبی بالا رفته و مردم گله مندند چون در مدت کوتاهی قیمت خودرو به شدت افزایش یافته و مسئولان باید به این امر رسیدگی کنند تا قیمت ها کنترل شده  و کاهش یابند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار