کد خبر: ۸۹۷۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸ 11 September 2020

 

 

دادستان تهران گفت: ظرفیت مراکز بازپروری باید افزایش پیدا کند، مراکزی که داریم کافی نیست.

به گزارش ایسنا علی القاصی دادستان تهران صبح امروز در بازدید از محله شوش اظهار کرد: با هیچ منطقی پذیرفته نیست که در برخی محلات تهران جلوی چشم ما تبدیل به کانون جرم و جنایت شود. اینکه بگوییم اگر یک جرمی رخ داد مسئول آن یک نفر است قطعا اشتباه هست.

القاصی گفت: چه افرادی در به شکل گرفتن این عقده چرک و زشت در تهران مسئول بودند که الان با ترک مسئولیتشان وضع این محلات این شده است، مسئولان قبلی همگی در به وجود آمدن این وضع برای این محلات مسئول بودند.

دادستان تهران افزود: آیا فقط با جمع آوری کردن معتادان و روانه کردن آنها به زندان کار درست می‌شود و این آسیب‌ها جمع می‌شود؟

وی اظهار کرد: ما برای اینکه کار اساسی در این محلات انجام شود از باب حقوق عامه به این مسائل ورود کردیم و یک طرح را آماده کردیم، ۱۰ دستگاه در این طرح مسئولیت دارند و وظایف آنها را ابلاغ کردیم. استانداری، نیروی انتظامی، شهرداری پایتخت، دادستانی و دادگاه‌ها، شورای مبارزه با موادمخدر، بهزیستی، سپاه، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل زندان‌ها، کمیته امداد و… برخی از این دستگاه‌ها هستند.

القاصی ادامه داد: طرح تفصیلی که قرار است در این محلات اجرا شود بر عهده شهرداری است، سوال ما این است که آیا شهرداری به وظیفه قانونی خود در این محلات عمل کرده است یا خیر؟

وی بیان کرد: هیچکدام از آلونک‌ها و منازلی که در محلات شوش، مولوی و هرندی بازدید کردیم مقاومت بنایی کاملی ندارد و هر لحظه امکان دارد تخریب شود، وضعیت بهداشت هم در این محلات خوب نیست.

دادستان تهران با بیان اینکه ده هزار و ۱۴۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده و در مراکز بازپروری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگهداری می‌شوند گفت: ظرفیت مراکز بازپروری باید افزایش پیدا کند، مراکزی که داریم کافی نیست و باید این مراکز افزایش پیدا کند.

وی افزود: شعب ویژه ای برای رسیدگی فوری و ویژه با معتادان و فروشندگان موادمخدر تخصیص داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار