کد خبر: ۸۹۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 11 September 2020

 

اجرای ۴۰ ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در املش

ایسنا/گیلان فرمانده سپاه املش، از اجرای بالغ بر ۴۰ ویژه برنامه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید یحیی پور در گفت وگو با ایسنا، ضمن گرامیداشت ایام محرم و عاشورا حسینی، اظهار کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران توانسته به توفیقات زیادی در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی و علمی و نظامی و... دست پیدا کند، با توکل بر خدا و پیروی از ولایت و الگوگیری از فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت عاشوراست.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم، افزود: در آخرین روز از شهریورماه سال ۵۹ رژیم بعثی عراق با چراغ سبز آمریکا و رژیم صهیونیستی حمله ناجوانمردانه ای را علیه نظام نوپای اسلامی ما آغاز کرد. در واقع صدام به خیال خودش می خواست کشور ایران را که هنوز پایه های انقلابش محکم نشده بود تصاحب کند، اما این آرزو را به گور برد.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان املش، با اشاره به دفاع همه جانبه نیروهای مومن و انقلابی ایران در مقابل دشمن متجاوز، خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی دست طمع قدرت های استکباری از منابع این کشور قطع شده بود و لذا از صدام برای از بین بردن انقلاب حمایت کردند، اما دفاع مقدس برای کشور و ملت ایران اقتدار آورد و پیروزی ما تحت هدایت های بنیانگذار کبیر انقلاب شکل گرفت.

یحیی پور، هشت سال دفاع مقدس را یک تجربه بی بدیل برای نسل های آینده دانست و عنوان کرد: هر کجا از دستاوردهای دفاع مقدس استفاده کردیم، پیروزی نصیب ما شده و اکنون شعار «ما می توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردیم و نه تنها به قله های رفیع علمی و دفاعی رسیدیم، بلکه در عرصه سیاسی نیز روی پای خودمان ایستادیم و فرهنگ ایثار و شهادت را به دنیا صادر کردیم و به عنوان تکیه گاهی برای ملت های مظلوم منطقه شناخته می شویم.

وی از اجرای بالغ بر ۴۰ ویژه برنامه در شهرستان املش خبر داد و تصریح کرد: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی سپاه، واگذاری ۱۵ واحد مسکن محرومان، توزیع کمک های مومنانه، قدردانی از خانواده های شهدا و ایثارگران با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجلیل از مقام سرباز و... از جمله این برنامه هاست.

فرمانده سپاه املش، با اشاره به برگزاری یادواره زنان ایثارگر شهرستان در هفته دفاع مقدس، گفت: زنان ایثارگر شهرستان املش در سال های جبهه و جنگ در کسوت نیروهای جهادی به منطقه رفتند و به ایفای نقش پرداختند.

یحیی پور، از افتتاح دفتر بسیج رسانه شهرستان املش خبر داد و تصریح کرد: امروزه رسانه ها یکی از بزرگترین و اثرگذارترین ابزارهای تبلیغی در اختیار جوامع هستند و باید از ظرفیت خبرنگاران ارزشی برای پیشبرد اهداف انقلاب استفاده کنیم.

وی با اشاره به آمادگی لجستیکی سپاه شهرستان جهت همکاری با مسئولان در بهره برداری از پروژه ها و خدمات رسانی به مردم در بحران ها، یادآور شد: نیروهای جهادی و بسیجی همواره آمادگی دارند در خدمت مردم باشند تا محرومیت ها را برطرف کنیم. در این راستا قرارگاه خدمات اجتماعی سپاه را در پایگاه های مقاومت بسیج محلات شهرستان املش فعال کردیم تا قدرت و نفوذ خدمات رسانی سپاه را افزایش دهیم.

فرمانده سپاه املش با بیان اینکه گروه های جهادی شهرستان املش طی هفته های اول شیوع بیماری کرونا بیش از ۴۵ هزار ماسک تولید کردند، گفت: توزیع مواد شوینده و محلول های ضد عفونی کننده بین مردم و تدفین بهداشتی اموات نیز از دیگر اقدامات بود.

وی از راه اندازی پایگاه اهدای خون سیار در درمانگاه سپاه املش خبر داد و خاطرنشان کرد: این پایگاه سه روز در هفته فعال است و تاکنون ۱۵۰ واحد خون اهدا کردیم. با کمک ۱۰۰ میلیون تومانی خیرین نیز درمانگاه سپاه شهرستان را مجهز به دستگاه پیشرفته عمل جراحی چشم کردیم و آماده خدمات رسانی به مردم هستیم.

فرمانده سپاه املش، همچنین از نصب یادمان ۲۳۰ شهید دفاع مقدس شهرستان در ورودی بلوار املش خبر داد و تاکید کرد: مستند زندگینامه شهید دانش آموزان، «جمشید داداشی» تولید شده و امیدواریم با معرفی این الگوها برای نسل های جوان و نوجوان راه شهدا را زنده نگه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار