کد خبر: ۸۹۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ 10 September 2020

 

 

محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در جریان بازدید از روند عملیات اجرایی کنار گذر شهر بندر انزلی افزود: برای اجرای فاز نخست این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برآورد شده و کار اجرایی شد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه نخست مطالبات پیمانکاران را پرداخت می کنیم و سپس بقیه آن را برای تسریع در کار  پرداخت خواهیم کرد.

 پروژه جاده کنارگذر انزلی از سال ۷۷ آغاز و از سال ۷۹ به مدت چند سال و به دلیل موانع زیست محیطی مطرح شده از سوی سازمان محیط زیست متوقف و پس از رایزنی های بسیار ساخت آن دوباره آغاز شد.

این کنارگذر جهت روان سازی ترافیک و کاهش حجم ترافیک شهری با توزیع ترافیک در پیرامون شهر با توجه به حجم سفرهای جاده ای و گردشگران و مسافران بسیار از پروژه های ضروری این شهرستان است.

بندرانزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان از مراکز مهم تجاری و گردشگری شمال کشور است.

نوبخت در ادامه این سفر مراحل و عملیات اجرایی پروژه راه آهن کاسپین – رشت بازدید کرد.

ریل گذاری این پروژه که از اسکله منطقه آزاد(کاسپین) شروع شده و تا رشت ادامه دارد صبح امروز به طول ۴۰ کیلومتر با حضور نوبخت معاون رئیس  جمهوری آغاز شد.

عملیات زیرسازی پروژه در سه قطعه درحال انجام است و هم اکنون عملیات ریل گذاری این مسیر با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۲۵میلیارد ریال آغاز شد.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می شود.

اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار