کارگزاران تاکنون «علی لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سردار حسین دهقان» را به عنوان گزینه های غیر حزبی و «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت تدبیر و امید و «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند ارشد مرحوم هاشمی و رئیس شورای شهر تهران را به عنوان چهره های حزبی در سبد انتخاب خود برای 1400 می بیند...
کد خبر: ۸۹۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 09 September 2020

حوزه انتخابیه دهلران مهیای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس است

 

تابناک گیلان/ اصلاح طلبان استراتژی انتخاباتی خود برای خرداد ماه 1400 را تقریبا نهایی کرده اند و قرار است با 5 گزینه رایزنی های خود را برای حضور هرچه بهتر جریان اصلاحات در انتخابات پیش رو ادامه دهند.

 

به گزارش «تابناک»، آنطور که از درون این حزب تاثیرگذار در جریان اصلاحات خبر می رسد، اصلاح طلبان آخرین کاندیدایی که به سبد کاندیداهای خود برای انتخابات 28 خرداد ماه سال 1400 اضافه کرده اند، سردار «حسین دهقان» وزیر دفاع دولت یازدهم است که زمزمه های جدی در خصوص کاندیداتوری او این روزها به گوش می رسد.

کارگزاران تاکنون «علی لاریجانی، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی، سردار حسین دهقان» را به عنوان گزینه های غیر حزبی و «اسحاق جهانگیری» معاون اول دولت تدبیر و امید و «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند ارشد مرحوم هاشمی و رئیس شورای شهر تهران را به عنوان چهره های حزبی در سبد انتخاب خود برای 1400 می بیند.

اگرچه در بررسی های صورت گرفته از سوی حزب کارگزاران نام افراد یاد شده مطرح است، اما تاکنون حداقل لاریجانی و سید حسن خمینی عزمی برای کاندیداتوری در انتخابات از خود نشان نداده اند و این که در نهایت جریان اصلاحات به چه ساز و کار و سیستمی برای انتخابات برسد هم موضوعی دیگر است که سئوالات زیادی را به ذهن متبادر می سازد.

اینکه آیا قرار است مدل انتخاباتی 92 و 96 برای انتخابات 1400 هم از سوی اصلاح طلبان در پیش گرفته شود یا خیر؟ مساله ایست که حداقل تاکنون جواب آن منفی بوده است؛ یعنی این جریان هیچ علاقه ای را برای تشکیل دولت ائتلافی دیگر نظیر آنچه در مورد «حسن روحانی» از خود نشان داد را نشان نمی دهد و تاکنون تمام مباحث عکس این مساله بوده است.

رفتار و نگرش دولت تدبیر و امید کار را به جایی رسانده که تاکنون عمده موضع گیری ها در جریان اصلاحات حول این محور بوده است که این جریان قصد دارد با کاندیدایی با آرم و مارک اصلاح طلبی در انتخابات 1400 حضور پیدا کند و بنایی برای شکل دادن به یک دولت و چهره ائتلافی دیگر ندارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار