کد خبر: ۸۹۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 09 September 2020

فدراسیون فوتبال ایران تا ساعاتی دیگر به پایان مهلت دوم فیفا برای ارسال پاسخ درباره دخالت نهاد‌های قضایی و نظارتی در امور فوتبال داخلی می‌رسد، اما هنوز خبر و اثری از ارسال پاسخ نیست.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ وقت اداری نهاد‌های مستقر در اروپا تا چند ساعت دیگر به پایان می‌رسد و منابع غیررسمی می‌گویند، فدراسیون کشورمان ـ که برای پاسخ به نامه فیفا درخواست زمان اضافه کرده بود ـ هنوز هم جوابی به این تشکیلات جهانی ارسال نکرده است، حال آنکه حداقل یک نشست طولانی و چالشی بین اعضای هیات رییسه فدراسیون ایران در این مورد برگزار شده است، اما هیچ نتیجه‌ای به افکار عمومی و رسانه‌ها گزارش نشد.

تعلیق فوتبال ایران تا چندساعت آینده از سوییس؟ / فدراسیون، چه جوابی برای ابهام فیفا آماده کرد

فاطما سامورا، دبیرکل فیفا هفته قبل تحت تاثیر برخی تحرکات داخلی، با ارسال نامه‌ای، رسیدگی به اهمال و هر گونه احتمال فساد در قرارداد ویلموتس در محاکم قضایی ایران را دخالت حکومت در فوتبال عنوان کرد. فیفا یک پرونده بحث برانگیز دیگر درباره اساسنامه قلابی فدراسیون ایران و اصلاح آن دارد که بعد از دو بار ارسال پیش نویس، هنوز مورد تایید این نهاد قرار نگرفته است.

این نامه عجیب و تند، در حالی برای فدراسیون ایران ارسال شد که خبر احضار هشت مسئول دخیل در قرارداد سنگین ویلموتس به دادسرا منتشر شده بود و حتی برخی مقامات مجلس و نهاد‌های نظارتی بحث پرداخت غرامت ۱۷۰ میلیاردتومانی ویلموتس از جیب مقصران و مسببان مطرح کرده بودند.

زمزمه ارسال گزارش وارونه و کارشکنانه از داخل ایران برای گمراه کردن فیفا در رسانه‌ها و محافل فوتبالی ایران پیچیده است و رییس کمیسیون اصل نود مجلس نیز با اشاره به عدم اعلام اسامی معرفی شدگان به دادگاه، این موضوع را مطرح کرد که فیفا از کجا به قرار گرفتن نام مدیران فدراسیون در این لیست واکنش نشان داده، در حالی که هیچ نام و لیست رسمی منتشر نشده است!

در همین حال، مصادره اموال برخی از مقامات فدراسیون به دلیل این پرونده جنجالی و بدهی‌های مرتبط با آن نیز منتشر شده است که نگرانی از دخالت بی مورد فیفا در یک سازوکار داخلی، برخورد با فساد را افزایش می‌دهد.

تعلیق فوتبال ایران تا چندساعت آینده از سوییس؟ / فدراسیون، چه جوابی برای ابهام فیفا آماده کرد

اوایل سال گذشته بود که فیفا در واکنش به اجرای منع به کارگیری بازنشستگان و ضرورت کنار رفتن بازنشسته‌ها از جایگاه‌هایشان در فدراسیون فوتبال ایران، واکنش قهری نشان داده بود و اینفانتینو، رییس این تشکیلات جهانی در مصاحبه هشدارآمیزی با برنامه نود، به طور ضمنی کنار گذاشتن تاج از ریاست فدراسیون ایران را موجب تعلیق فوتبال ایران عنوان کرد!

حالا با گذشت یک سال و اندی، بار دیگر فیفا در واکنشی که باز هم دفاع از مهدی تاج معنی می‌دهد، فوتبال ایران و در واقع نهاد‌های حاکمیتی کشور را تهدید علنی می‌کند.

در حال حاضر افکار عمومی و دوستداران فوتبال در ایران به شدت خواهان رسیدگی و بررسی نقش مدیران فدراسیون در قرارداد پراشکال و غارت گونه ویلموتس هستند و رسانه‌ها نیز این خواسته را دنبال می‌کنند.

نویسنده: امید صبوری

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار