کد خبر: ۸۹۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 07 September 2020
تابناک / مهدی جمالی نژاد در نشست خبری  با  اصحاب رسانه  ضمن اشاره به وظایف خطیر سازمان شهرداری های کشور که ماموریت های سنگینی را به دوش می کشد، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت کشور تقویت نهاد  شهرداری‌ها است.
 
 
پس از گذشت ۳۶سال لایحه درآمدهای پایدار در ازای خودکفایی شهرداری ها در دولت کنونی تهیه شد / کمیته ملی عوارض و لایحه مالیات بر ارزش افزوده تشکیل می شود / جمالی نژاد: ارتقاع شغلی دوهزار 298 نفر از کارکنان شهرداری های کشور ؛ در دو مرحله شاهد افزایش حقوق پرسنل شهرداری های کشور بودیم
 
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از تهیه سند حول یازده محور آسیب شناسی مدیریت شهری و روستایی در این سازمان خبر داد و افزود: سند آسیب شناسی مدیریت پسماند ، حوزه ایمنی و آتش نشانی، فضای سبز و حمل نقل درون شهری در دست اقدام قرار گرفته است.
 
 
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور  تهیه سند اسیب شناسی مدیریت بحران، حمل نقل درون شهری، صنایع و مساغل شهری، آسیب شناسی شهرهای هوشمند ،  تهیه سند اسیب شناسی در حوزه شهرسازی و حمل نقل شهری از جمله اقدامات قابل توجه این سازمان دانست و تصریح کرد: ممکن است نهایی شدن این طرح تا پایان دولت کنونی اجرایی نشود اما اثار مثبت و درست ان در دولت های بعدی ماندگار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه قانون عالی پسماند با مدیریت بخش خصوصی در حال اجرا است ، گفت:  لایحه اصلاح و الحاق مواد قانونی دهیاری های خود کفای کشور نیز در دست اقدام است.
 
جمال زاده با اشاره به  لایحه درآمدهای پایدار که در سال 1362 به دولت تکلیف شده بود ظرف شش ماه  تعیین تکلیف شود، گفت: پس از گذشت ۳۶سال لایحه درآمدهای پایدار در ازای خودکفایی شهرداری ها در دولت کنونی تهیه شد.
 
 
وی در ادامه به تهیه لایحه قانون تشکیل انتخابات شورا ها و شهرداران  اشاره کرد و افزود: تغییرات و اصلاح لایحه مدل شهری بر اساس تصمیم گیری های مطروحه در قانون جامع شهری نیز بررسی و تصمیم گیری شده است.
 
 
رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور  از تدوین لایحه اصلاح ساخت و سازهای غیر مجاز خبر داد و اظهار داشت: وزارت کشور به دنبال این است که فضای شهری و بافت روستایی از این خطرات مصون بماند.
 
وی به تشکیل کمیته ملی عوارض و لایحه مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: این اقدامات سبب خواهد شد درآمدهای پایدار شهری افزایش یابد.
 
جمالی نژاد با بیان اینکه 150هزار میلیارد به درآمد شهرداری های کشور اضافه شده است، افزود: ابلاغ سازمانی هزار و 311 شهرداری کشور از اقدامات قابل ذکر در سازمان شهرداری ها است.
 
وی از ارتقاع شغلی دوهزار 298 نفر از کارکنان شهرداری های کشور خبر داد و گفت: در دو مرحله شاهد افزایش حقوق پرسنل شهرداری های کشور بودیم.
 
منبع: تابناک
برچسب ها: مهدی جمالی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار