کد خبر: ۸۹۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 05 September 2020

مدیریت در تنها شبکه تلویزیونی تخصصی ورزش صدا و سیما دچار تغییرات مهمی خواهد شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ ورزش به عنوان پدیده‌ای که در برگیری فراوانی دارد، به دلیل مخاطبان زیاد، جایگاهی مهم در رسانه‌های گروهی پیدا کرده و رسانه‌ها روی جذب مخاطب آن حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.

در این بین، رسانه‌های صوتی و تصویری به دلیل مخاطبان فراوان، جایگاهی ویژه در بین ورزشی‌ها دارند و در کنار رسانه‌های مکتوب و مطبوعات پرخواننده اخبار جذاب و تحلیل‌های پرطرفدار را به مخاطبان ارایه می‌دهند. دقیقا به همین دلیل، شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور نیز برای جذب بیننده و جلب رضایت ایرانیان، دست به تغییر تاکتیک زده‌اند و با جلب رضایت برخی مجریان مشهور داخلی در کنار کارشناسان خبره، سعی در تقویت خود دارند.

تغییرات قریب‌الوقوع در ورزش صداوسیما / آیا مخاطب ورزشی به تلویزیون داخلی برمی‌گردد؟
در ایران به دلیل شکل دولتی و منحصر بفرد اداره سازمان عریض و طویل صدا و سیما، کارکرد این رسانه بدون رقیب و فراگیر، برد مضاعفی پیدا کرده و مردم علاقه مند به تماشای رخداد‌های ورزشی، بیشتر تصاویر ورزشی و رویداد‌های جذاب ورزش را از آن پیگیری می‌کنند.

قضاوت منصفانه در این باره می‌گوید، حوزه پرمخاطب ورزش در صدا و سیما با وجود تلاش و زحمات کشیده شده و نظارتی که وجود دارد، تاکنون کارنامه و نمره بدی نداشته؛ اما طی سالیان اخیر ناهماهنگی‌هایی در محول کردن ماموریت‌ها در عرصه ورزش پیش آمده که بازدهی نیرو‌های فعال را کاهش داده و تا حدودی از میزان بینندگان سال‌های قبل‌تر کاسته شده است که نمود آن در پخش مسابقات برجسته فوتبال در لیگ‌های اروپایی آشکار است.

البته در این بین، به دلایل روشن اتفاقات تلخ و اشتباهات و سوءاستفاده‌هایی نیز شکل گرفته که پرداخت به آن از حوصله این مطلب خارج است.

به لحاظ کیفی نیز ورزش صدا و سیما منتقدان زیادی دارد که بررسی کارشناسانه آن با توجه به محدودیت‌ها نیز بحثی طولانی است، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، در این حوزه نیاز مبرم به نوآوری و به کارگیری شیوه‌های حرفه‌ای حس می‌شود.

خبر مهم این روز‌ها که زمزمه اش به شدت میان اهالی ورزش به گوش می‌رسد، تغییر و تحول در مدیریت ورزش در صدا و سیماست. ظاهراً تغییری که به زودی و در پایان هفته آتی رخ می‌دهد، رفتن احسان شیعه مدیر شبکه تلویزیونی ورزش است؛ تغییری که سال گذشته هم زمزمه‌اش شنیده می‌شد، اما اتفاقی رخ نداد. البته اکنون نیز در این باره خبر رسمی صادر نشده است.

تغییرات مدیریتی بر اساس خبری که در صفحه بهمن اسدی، خبرنگار باسابقه روزنامه کیهان‌ورزشی منتشر شده است، به ورزش صدا هم کشیده شده که ریشه آن را در بازنشستگی یک مدیر عنوان می‌کنند.

نکته مهم در این باره پس از قطعیت این تغییرات، ترکیب نفرات جایگزین است. درباره جانشینان احتمالی خبر‌هایی به گوش می‌رسد و لابی‌هایی در جریان است که اخبار آن به دلیل برخی ملاحظات، نزد ما محفوظ است.

کاش مسئولان تصمیم‌گیرنده در این باره شفاف عمل کنند تا شایعات و حرف و حدیث‌ها، لطمه‌ای به کار مهم ورزش در صداوسیما وارد نکند!

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار