معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور؛
معاون عمران و توسعه امور شهری روستایی وزیر کشور و رییس سازمان و شهرداری ها و دهیاری ها گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون از سوی این سازمان به شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت کشور پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۹۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 05 September 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی جمالی نژاد  اظهار داشت: با وجود اینکه تحریم ها بر منابع درآمدی تاثیر گذاشته و شیوع کرونا نیز بر این موضوع دامن زده اما دولت تلاش کرده است شهرداری ها بویژه در مناطقی که کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، از کمک های مالی و تسهیلاتی بی نصیب نمانند.

وی افزود: هر ساله از محل عوارض سوخت مبالغی در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها قرار می گیرد که در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

معاون وزیر کشور همچنین از پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به شهرداری های سراسر کشور در قالب ماده ۵۸ خبر داد.

سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در پروژه های هفته دولت

جمالی نژاد به پروژه های هفته دولت در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: ۱۸ هزار پروژه با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در ایران اسلامی به بهره برداری رسبد.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا باعث وقفه و خللی در اجرای پروژه های زیربنایی نشد بطوریکه در بازدید از استان های کرمانشاه و ایلام پروژه های متعددی افتتاح شد، در کرمانشاه ۸۱۰ پروژه با هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریال و در ایلام ۲۳۳ پروژه با سرمایه گذاری ۳۷ هزار میلیارد ریال هفته دولت بهره برداری شدند.

رییس سازمان شهرداری های کشور با اشاره به یکسال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم اضافه کرد: دولت و بویژه سازمان شهرداری ها تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بکار گرفته است.

وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

جمالی نژاد از وجود بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در سراسر کشور خبر داد و گفت: پروژه هایی در اولویت اجرا قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و حلاوت، شیرینی و تاثیرگذاری بیشتری در زندگی و معیشت مردم داشته باشند.

وی اظهار داشت: دولت اعتقادی به کلنگ زنی پروژه هایی که منابع مالی برای اجرای آنها پیش بینی نشده است، ندارد و در هفته دولت امسال نیز تنها یک هزار و ۸۰۰ پروژه جدید کلنگ زنی شد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: سازمان شهرداری ها نیز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر مبنای الگوی سه ضرب در ۱۰۰ + ۶۵ تلاش خود را بکار گرفته است در مدت باقیمامده از دولت پروژه های اولویت دار را به سرانجام برساند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر پنجشنبه ۱۳ شهریورماه از برخی پروژه های عمرانی شهر ایلام و بخش سیوان بازدید کرد.

مهدی جمالی نژاد در سفر ۲ روزه به استان ایلام با استاندار ایلام دیدار و از پروژه های بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، زیرگذر شهید کشوری و پیاده راه طالقانی شهر ایلام بازدید کرد.

بازدید از پروژه سنگ فرش خیابان سعدی شهر ایلام و شهر جعفرآباد و روستاهای حیدرآباد و زردآلوآباد بخش سیوان از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور در ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار