استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه های مرتبط با اربعین حسینی در این استان با وجود شیوع کرونا دچار اختلال نشده است.
کد خبر: ۸۹۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 04 September 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در دیدار با مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار داشت: اگر چه امروز همه چیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است اما ما بیکار ننشسته ایم بلکه باقدرت کار زیرساخت ها را پیش برده ایم.

وی با اشاره به ساخت ۲ تونل در مسیر ایلام به مهران افزود: در این مسیر پیمانکاران مطالبات زیادی داشتند که تلاش شد قسمتی از آن برطرف شود، برای تسهیل در تردد تا مسیر مهران دو تا سه زیرگذر و روگذر ایجاد شد، پایانه برکت و مرزی توسعه داده شد.

وی یادآور شد: همچنین به استانهای معین زمین داده ایم تا موکب دائمی بزنند، کنارگذر غربی و شرقی را کار کرده ایم اما قسمتی از مطالبات آن باقی مانده است که نیازمند توجه ویژه دولت در این زمینه هستیم.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه با وزارت راه به توافق رسیده ایم تا تونل دوم آزادی نیز در مسیر حمیل به ایلام ایجاد شود، اضافه کرد: در مسیرهای اربعین استان منتهی به مهران چند شهر داریم که با توجه به حجم بالای تردد نیازمند کمربندی هستند که از آن جمله می توان به شهرهای ایوان و دهلران اشاره کرد.

سلیمانی دشتکی در ادامه به حذف پیچ ها و گردنه های خطر ساز در برخی مسیرهای اربعین در استان اشاره کرد و گفت: یکی از این مسیرها جاده ملکشاهی به مهران بوده که کارهای زیادی در آن صورت گرفته و قسمتی هم باقی مانده است که بایست انجام شود.

سلیمانی دشتکی به وضعیت شهرداری های استان اشاره کرد و گفت: بجز شهر ایلام اغلب شهرهای استان زیر ۵۰ هزار نفر و حتی برخی زیر ۱۰ هزار نفر هستند و این باعث مسایل و مشکلاتی در حوزه شهری استان شده است.

وی افزود: شهرداری های کوچک به شدت آسیب پذیر هستند و آسیب آن بیشتر متوجه کارکنان است و تقاضا داریم به این شهرداری ها کمک شود.

استاندار ایلام در ادامه عملکرد شهرداری های استان را مثبت و رضایت بخش عنوان کرد و گفت: در اینجا شورای شهر و شهرداری ایلام قوی پای کار هستند و کارهای اساسی و مهمی در جهت زیباسازی و مبلمان شهری ایجاد کرده اند که جای قدردانی دارد.

وی گزارشی از اقدامات انجام شده در سیل فروردین ماه سال گذشته ارائه داد و گفت: با رایزنی های انجام گرفته موفق شدیم نزدیک ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مناطق جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از شیوع کرونا مرتب و بصورت هفتگی جلسات قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان را برگزار کرده ایم اضافه کرد: هنوز برخی مسائل و مشکلات مناطق سیل زده به ویژه در بالادست و پائین دست سد سیمره وجود دارد.

وی خواستار رفع مشکلات روستاهای مناطق مذکور شد و گفت: وزارت نیرو می بایست به تعهدات خود در این مناطق در جهت تملک مناطق بالادست و پائین دست سد سیمره عمل کند و در این راستا نیازمند پیگیری و مساعدت وزارت کشور برای حل کردن ریشه ای مشکلات هستیم.

استاندار ایلام خواستار سفر مجدد معاون عمرانی وزیر کشور به استان برای پیگیری و بررسی بیشتر مسائل و مشکلات عمران و آبادانی شهرها و پروژه های استان شد و گفت: در این سفر خواستار پیگیری تزریق اعتبارات لازم برای انجام و اتمام پروژه ها ملی هستیم. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار