کد خبر: ۸۹۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 03 September 2020

 

بزرگترین مرکز دیتا سنتر ملی دانشگاه آزاد اسلامی در گیلان راه‌اندازی می‌شود

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: طبق توافقات به‌عمل آمده بزرگترین مرکز دیتا سنتر ملی دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد دوستار صبح امروز در جمع خبرنگاران سفر اخیر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد و هیئت همراه وی به گیلان را نقطه عطفی در روند توسعه دانشگاه آزاد استان تلقی کرد و اظهار داشت: طبق توافقات به عمل آمده بزرگترین مرکز دیتا سنتر ملی دانشگاه آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در جریان سفر رئیس دانشگاه آزاد کشور به گیلان در مورد بسیاری از امور مهم تصمیم‌گیری شد عنوان کرد: موافقت با راه‌اندازی پردیس غذا و امنیت غذایی، رشته دامپزشکی و رشته‌های مرتبط با آن در واحد رشت و سایر واحدها از جمله این تصمیمات مهم به شمار می‌رود.

دوستار از راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی مرتبط با زیست بوم گیلان نظیر صنایع غذایی و صنایع‌دستی و رشته‌های دریا محور خبر داد و تصریح کرد: در بحث تولید بذر هیبریدی مورد نیاز استان، سموم دفع آفات، بانک نشا و مسائل مرتبط با بیوتکنولوژی در حوزه کشاورزی نیز قرار است دانشگاه آزاد مطالعات گسترده‌ای انجام دهد. 

وی از موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور با راه‌اندازی سراهای نوآوری متناسب با زیست بوم گیلان خبر داد و ابراز داشت: بدون شک  ساماندهی رشته‌های تحصیلی مقاطع مختلف واحدها بر اساس آمایش علمی استان گیلان می‌تواند موجب افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه اساتید شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان موافقت با ادغام آموزشکده‌های سما واحدهای دانشگاهی و تشکیل پردیس‌های مهارتی و کارآفرینی در واحدها را اقدامی اثربخش خواند و گفت: راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد انزلی با همکاری منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی از جمله دستاوردهای سفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به گیلان است.

دوستار فعال شدن رشته‌های پیراپزشکی در سایر واحدهای دانشگاه آزاد گیلان را یکی نیازهایی که این استان به آن نیاز داشت تلقی کرد و افزود: توسعه فعالیت‌های واحد بین‌الملل انزلی، راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی و انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک با کشورهای حاشیه خزر با همکاری منطقه آزاد انزلی آثار مثبتی برای گیلان دارد.

وی از موافقت رئیس دانشگاه آزاد کشور با طرح و راه‌اندازی دانشکده خدمات بندری در منطقه آزاد انزلی سخن گفت و افزود: راه‌اندازی سرای نوآوری صنعت دیجیتال و صنایع خلاق و بیمارستان جامع دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی در این منطقه از دیگر طرح‌هایی است که برای آن توافق شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان آغاز مطالعه طرح و راه‌اندازی دانش شهر در منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی با محوریت دانش، فناوری، تجارت و راه‌اندازی مدارس، دانشگاه، بیمارستان و سراهای نوآوری را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: شبکه پژوهشگران  متناسب با زیست بوم گیلان نیز در دانشگاه آزاد راه‌اندازی می‌شود.

دوستار با تأکید بر اینکه رشته دندانپزشکی و رشته‌های مرتبط با آن در دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان فعال و راه‌اندازی می‌شود گفت: موافقت با راه‌اندازی مرکز فرهنگ و مطالعات فرهنگی در واحد تالش و کلینک گیاه پزشکی در واحد رشت و آستارا نیز از دیگر نتایج سفر رئیس دانشگاه آزاد و هیئت همراه وی به استان گیلان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سفر و تصمیماتی که در جلسات متعدد تشکیل شده اتخاذ شد می‌تواند تحول و جهش اساسی در فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان ایجاد کند ابراز داشت: مقرر شد که برای اجرای هر کدام از این طرح‌ها و پیشنهادات مطرح شده کارگروه‌هایی مشترک در دانشگاه آزاد با عضویت سازمان‌های مرتبط ایجاد شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر اینکه گزارش‌های پیشرفت کار اجرای طرح‌ها به صورت یک ماهه و سه ماهه به دفتر رئیس  دانشگاه آزاد کشور ارسال می‌شود عنوان کرد: در همین‌جا لازم است  که از همراهی و حمایت نماینده محترم ولی فقیه در استان گیلان،  استاندار گیلان ،نمایندگان و سایر مسئولان قدردانی کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار