کد خبر: ۸۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 02 September 2020
 
 
  عصر امروز دوشنبه دهم شهریور ماه ۹۹ با حضور آقای دکتر محمد برای دومین بار جلسه بررسی پنج پروژه بزرگ قابل اجرا به وسیله این قرارگاه در شهر رشت بررسی شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در این نشست که دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان، سردار عبدالله پور فرمانده سپاه قدس گیلان، دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت ، دکتر احمد رمضانپور رئیس شورا، اسماعیل حاجی پور و سید امیرحسین علوی از اعضای شورای اسلامی حضور داشتند، چگونگی اجرای پروژه های مهم همچون پل روگذر میدان نیروی دریایی، پل راستگرد و چپگرد میدان امام حسین(ع)، زیر گذر میدان مصلی، زیر گذر میدان شهرداری و پل رو گذر ولیعصر و ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهر رود و پروژه تراموا بحث و بررسی و تبادل نظر گردید.

در این جلسه مقرر شد برای ساماندهی رودخانه گوهر رود تعیین حریم ، تملک و آزادسازی حریم بستر ، اجرای کلکتور جمع آوری فاضلاب و ساماندهی جداره رودخانه ها با حمایت دولت و اجرا توسط قرارگاه و با کارفرمایی شهرداری پیگیری و اجرایی گردد .

همچنین پس از بحث و بررسی در زمینه زیرگذر میدان شهرداری رشت مقرر شد اجرای تونل های شمال به جنوب و تونل شرق به غرب و میدان زیر سطحی برای دسترسی به بازار رشت با ایجاد پارکینگ های طبقاتی و تاسیسات بهداشتی و مکانیکی و فضاهای تجاری و گردشگری زیر سطحی به روش EPC به قرارگاه واگذار گردد .

شهردار رشت در باره این پروژه ها تاکید کرد با توانمندی هایی که از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) سراغ داریم می تواند تحولاتی اساسی در شهر رشت ایجاد کند.

رئیس شورای شهر و روسای کمیسیون های حمل و نقل و ترافیک و عمران نیز با نظر موافق به ارائه دیدگاههای خود پرداختند و از شهرداری خواستند با قید فوریت تمام امکانات شهرداری را برای تامین منابع مالی جهت تسریع در شروع پروژه ها بکار گیرد هم چنین شورای شهر آمادگی خود را جهت همکاری با شهرداری برای مصوب نمودن پروژه ها و نیز ارائه راهکارهای تامین مالی اعلام نمود . دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان نیز با توجه به اینکه در سال پایانی دولت یازدهم قرار داریم توجه ویژه دولت به حمایت مالی در امر ساماندهی رودخانه ها را بیان داشتند .

 

 
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار