کد خبر: ۸۹۲۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 27 August 2020

 

تصفیه خانه شیرابه در محل دفن زباله سراوان رشت افتتاح شد

رشت - ایرنا- تصفیه خانه شیرابه در محل دفن زباله در سراوان رشت امروز "پنجشنبه" در پنجمین روز از هفته دولت با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و جمعی از مدیران شهرداری رشت افتتاح شد.

شهردار رشت درباره تصفیه خانه شیرابه در سراوان رشت به خبرنگار ایرنا گفت: قرارداد و ساخت این تصفیه خانه از سال ۹۵ منعقد شد اما بعد از وقفه ای بنا به برخی مشکلات از سال گذشته برای ادامه این پروژه اقدام شد.

ناصر حاج محمدی با بیان اینکه شیرابه های زباله در سروان رشت در ۱۲ مرحله تصفیه می شود، افزود: شیرابه های محل دفن زباله در سراوان رشت در حوضچه هایی تحت عنوان "حوضچه های آرامش" جمع آوری و به روش های مختلف در ۱۲ مرحله کار تصفیه انجام می شود.

وی با بیان اینکه تصفیه شیرابه زباله سراوان رشت سه لیتر در ثانیه انجام می گیرد، اظهار داشت: برای راه اندازی تصفیه خانه شیرابه محل دفن زباله در سراوان رشت در مجموع ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار رشت با اشاره به اهمیت راه اندازی تصفیه خانه شیرابه پسماند رشت خاطر نشان کرد: این تصفیه خانه می تواند شیرابه تولیدی را تصفیه و بعد از آن شیرابه تصفیه شده به صورت آب تمیز وارد رودخانه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در مراسم افتتاح تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان رشت در سخنانی بیان داشت: پس از سال ها امروز شاهد بهره برداری از تصفیه خانه شیرابه پسماند سراوان رشت هستیم.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تصفیه شیرابه به میزان ۳ لیتر در ثانیه در محل دفن زباله در سراوان رشت اظهار داشت: مسئولان ظرفیت تصفیه خانه شیرابه سراوان را به ۱۲ لیتر در ثانیه برسانند البته از متولیان در بهره برداری از تصفیه خانه تشکر می کنم زیرا میدان خوبی محسوب می شود که مردم بدانند پسماند چه ویرانه ای در حال برطرف شدن است.

وی افزود : اگر چه کافی نیست اما همین قدر خدا را شاکریم و متولیان تلاش کنند تصفیه شیرابه به حد کافی و ظرفیت اسمی خود برسد.

آیت الله فلاحتی ابراز امیدواری کرد: تا با کمک همه مسئولان بتوانیم به ظرفیت واقعی برسیم تا این فاجعه بزرگی که پسماند سراوان برای مردم گیلان به ویژه مردم منطقه ایجاد کرده از بین برود.

امام جمعه رشت بیان داشت: یکی از مراکزی که مردم گیلان به ویژه رشت را در ۴۰ سال گذشته آزار می دهد پسماند سراوان و آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهررود است البته پسماند تنها معضل گیلان نیست بلکه مشکل کشور بلکه جهانی محسوب می شود و کارشناسان و متخصصان در این باره تلاش می کنند.

جنگل های سراوان رشت با زیبایی شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله های این کلانشهر و برخی شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه زباله ها علاوه بر آلوده کردن خاک و منابع آبی منطقه با ایجاد بوی تعفن و جلب حشرات و جانوران موجب رنجش اهالی این منطقه و مسبب اعتراضات مکرر آنها شده است.

شهرستان رشت با شش بخش ، ۲۹۳ روستا و ۱۸ دهستان، دارای ۹۳۰ هزار نفر جمعیت است که ۶۰درصد آنها شهری و ۴۰ درصد روستایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار