نیمار که برای قهرمانی پاریس و از زیر سایه درآمدن مسی به سن‌ژرمن آمد دوباره در رسیدن به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا ناکام ماند.
کد خبر: ۸۹۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 24 August 2020

در تاریخ 3 آگوست 2017 (12 مرداد 1396) جنجالی‌ترین انتقال تاریخ فوتبال توسط مردی قطری در پاریس رقم خورد.

در حالی که بارسلونا در پی خرید وراتی از پاریس بود و نزاعی بین این 2 باشگاه شکل گرفت، ناصر الخلیفی با پرداخت بند جداسازی 222 میلیون یورویی نیمار را به پاریس آورد.

از همان ابتدا انتقادات به ستاره برزیلی به خاطر این انتقال بالا گرفت و بسیاری رفتن او به فرانسه را اشتباه دانستند. گزارش ها حاکی از آن بود که ستاره برزیلی برای از زیر سایه درآمدن مسی مسیری متفاوت برای خود ترسیم کرده است.

از همان ابتدا با کاوانی بر سر پنالتی زدن درگیر بود، کار به جایی رسید که دنی آلوس با کاوانی درگیر شد و رئیس باشگاه پاریس به این مسئله ورود پیدا کرد که نیمار پنالتی‌زن اول تیمش شود.

با آمدن ام‌باپه و درخشش ستاره جوان فرانسوی نیمار باز هم زیر سایه رفت و این بار قافیه را به جوان پاریسی باخت.

در سال 2018 پاری‌سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی به رئال مادرید برخورد کرد. در بازی رفت،‌نیمار در این بازی حضور داشت و تاثیری روی گل اول تیمش گذاشت ولی در نهایت پاریس با نتیجه 3 بر یک شکست خورد.

در بازی برگشت نیمار که مصدوم شده بود، بازی را از خانه دید و نظاره‌گر باخت 2 بر یک تیمش بود تا پاریس با ستاره‌های میلیونی خود با نتیجه 5 بر 2 مقابل مادرید شکست را به ثبت رساند.

در سال 2019 باز هم نیمار در جایی که تیم به او نیاز داشت، مصدوم بود و در بازی حضور نداشت. پاریس در بازی برگشت مقابل منچستریونایتد زمین گیر شد و همه چیز را در ثانیه‌های پایانی از دست داد.

این تیم با نتیجه 3 بر 3 و به دلیل قانون گل خارج از خانه از دور مسابقات کنار رفت.

اما در سال 2020 به دلیل مسابقات تک حذفی، قرعه مناسب و آمادگی خوبی که به وسیله توخل برای پاریس به وجود آمد، این تیم با نیمار و ام‌باپه به فینال لیگ قهرمانان رسید.

از دست دادن موقعیت‌های فراوان توسط ام‌باپه و نیمار باعث شد تا بایرن مونیخ با تک گل خود برنده این بازی شود و بار دیگر پاریس از رسیدن به قهرمانی باز بماند.

نیمار با اینکه با اندیشه تبدیل شدن به مرد اول دنیا و قهرمانی در اروپا از بارسا جدا شد و به پاریس پیوست ولی هیچگاه به این آرزو نرسید.

به همین دلیل گریه‌های او سوژه رسانه‌ها شد تا از شکست یک پروژه 222 میلیون یورویی صحبت شود.

نیمار به شدت خواهان بازگشت به بارسلونا است و آبی‌اناری‌ها نیز علاقه‌مند به خرید ستاره برزیلی هستند. در تابستان گذشته بارسلونا پس از خرید گریژمان نتوانست نیمار را به نیوکمپ بازگرداند. در این فصل نیز به دلیل اقتصاد آشفته تیم در دوران پساکرونایی این انتقال بعید به نظر می‌رسد. باید دید آینده نیمار چگونه رقم می‌خورد و آیا این بازیکن برزیلی می‌تواند بار دیگر به بارسلونا بازگردد تا با این تیم قهرمان اروپا شود؟

نیمار تنها یک بار دستش به جام لیگ قهرمانان اروپا رسیده که آن هم بارسلونا در سال 2015 بوده است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار