کد خبر: ۸۹۰۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 23 August 2020
 
  تابناک / "هفته دولت" امسال تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان به عنوان یکی از پروژه های مهم استان گیلان و یکی از کلیدی ترین پروژه های رفع آلودگی از رودخانه های رشت، آغاز به کار خواهد کرد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در "هفته دولت" امسال با انجام برنامه ای ویژه با حضور استاندار گیلان، فرماندار شهرستان رشت، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار رشت و دیگر مقامات استانی و شهرستانی پروژه بزرگ تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار رشت در این باره توضیح داد: آخرین اقدامات لازم نیز برای بهره برداری از این تصفیه خانه انجام شده و هماهنگی های لازم برای آغاز به کار آن با پیمانکار پروژه صورت پذیرفته است.

دکتر ناصر حاج محمدی خاطر نشان کرد: تکنولوژی اجرای این تصفیه خانه کاملاً داخلی بوده و در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: شیرابه کوه زباله های سراوان که وارد این تصفیه خانه می شود با انجام فرایندهایی به آب کاملاً عاری از آلودگی تبدیل شده و آب تصفیه شده وارد رودخانه می شود.

شهردار رشت خاطر نشان کرد: از ابتدای حضورم در شهرداری رشت با جدیت پیگیر اجرای این پروژه بودم و خداوند را شکرگزار هستم که در کوتاه ترین زمان ممکن شهروندان رشت و به ویژه اهالی سراوان می توانند از مزایای این پروژه بهره مند شوند.

دکتر حاج محمدی سپس خاطر نشان کرد: با آغاز به کار این تصفیه خانه نخستین گام بزرگ برای رفع آلودگی از رودخانه های رشت برداشته می شود و اقدامات دیگر به ترتیب با افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و ساخت زباله سوز به امید خدا ظرف دو سال آینده هیچ زباله ای در سراوان دفن نخواهد شد و اگر کار به همین روال انجام شود، در دو سال آینده شهروندان رشت و به ویژه اهالی منطقه سراوان از آلودگی های موجود خلاصی خواهند یافت.

وی تاکید کرد: حفاظت از محیط زیست شهری با رفع آلودگی رودخانه های آن همواره یکی از دغدغه های اعضای شورا و به ویژه خود من به عنوان کسی که تخصص و رشته اصلی ام محیط زیست هست، بوده و به همین دلیل برای رفع معضلات و مسائل زیست محیطی که قطعاً تبعات اجتماعی هم داشته، تلاش می کنم تا دفنگاه زباله های سراوان تعطیل شود.

شهردار رشت گفت: هر چند با این تصفیه خانه کار سراوان تمام نیست اما بخش عمده ای از مشکلات و آثار منفی زیست محیطی دفنگاه زباله سراوان حل خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار