بنابراین در عمل به این حدیث معصوم که فرموده است " الکریم اذا وعده وفا " ما هم به وعده خود عمل می کنیم ،تا مخاطبین بدانند که نیروی انتظامی تنها دستگاهی بود که بخاطر انتشار مطلب "سندورم حقه بازی " از تابناک ایلام شکایت به عمل آورد !
کد خبر: ۸۹۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶ 21 August 2020

تابناک ایلام::در روز خبرنگار ،مدیرمسئول تابناک ایلام در مطلبی  تحت عنوان  "سخنان رک وشفاف تابناک با مسئولین استان /ثابت کنید دچار سندروم حقه بازی نشده اید "با طرح سوالاتی از مدیران دستگاههای اجرایی وحاکمیتی آنان را به چالش کشید .

در این مطلب عنوان شده بود ،حال که در روز خبرنگار مسئولین با انتشار بیانیه های تبریک وتجلیل از خبرنگاران ،آنان را رکن چهارم دمکراسی قلمداد کرده و آنان را پاسدار آزادی بیان نامیده اند ،اگر به سوالات مطروحه بدون شکایت پاسخ دادند ،شعار وعمل آنها یکی بوده ودر غیر اینصورت دچار سندروم  حقه بازی شده اند .

همچنین در پایان همان مطلب به مخاطبین عزیز وعده دادیم که آنان را در جریان نتیجه برخوردهای احتمالی قرار دهیم .

اول از همه از استاندار ایلام به خاطر اینکه بعنوان اولین مسئول ودر دقایق ابتدایی انتشار مطلب پاسخ لازم را ارایه دادند ،قدردانی می نماییم ،چرا که ایشان بعنوان اولین مسئول و مدیرارشد استان نشان دادند که به ضرورت آزادی قلم ایمان دارند .

دوم اینکه تمامی دستگاههایی که نام آنان در این مطلب قید شده وبا طرح سوالاتی آنان را به چالش کشیده بودیم واقعا نشان دادند که برای جایگاه رسانه در تبیین آزادی اندیشه وبیان بعنوان پیشران توسعه کشور اعتقاد دارند . از امام جمعه ،دادستان ،دستگاه امنیتی و مدیرکل اجتماعی ،حوزه کار واشتغال بخاطر اینکه  در روز خبرنگار حرمت شان وجایگاه اهالی قلم را حفظ کردند تشکر می کنیم .

هر چند سپاه در دقایق اولیه به دنبال برخورد چکشی با این مطلب بود ،اما جوانان خوش فکر ،صاحب اندیشه و آگاه به مسایل روز که اتفاقا تعداد آنها در بین این مجموعه مردمی وبزرگ کم هم نیست مانع از حرکت تعداد معدودی شدند که هنوز قایل به آزادی فعالیت رسانه نیستند . اما مجموعه پاسداران و مدیران حوزه رسانه و روابط عمومی این نهاد با حضور در دفتر تابناک نشان دادند که حرف وعمل آنها یکی است. نشان دادند که برای آزادی قلم و نقش رسانه در توسعه همه جانبه کشور اهمیت قایل اند ازاینرو از سپاه پاسداران استان به خاطر اهتمام به این مهم تشکر می کنیم .

اما نیروی انتظامی بعنوان تنها نهاد پرکار وزحمتکشی که جور امنیت وآساش مردم را می کشند دراین مورد خاص خوب عمل نکرد . در حالیکه بیشترین تعامل وهمراهی این رسانه با پلیس صورت می گیرد . اما پلیس تاب وتحمل چنین نقدی را نیاورد و تنها نهاد مورد اشاره در مطلب تابناک بود که از این رسانه شکایت به عمل آوردند.

البته این نکته را هم نباید از قلم انداخت که مواجهه بازپرس محترم شعبه پنج با شکایت های مطروحه از رسانه مواجهی منطقی وبر آمده از علم واعتقاد این قاضی جوان به ضرورت ازادی قلم و رسانه البته در چارچوب های تعریف شده است که لازم است همینجا از ایشان قدردانی به عمل آوریم.

هرچند این رسانه خود را ملزم به اجرای قانون می داند وبه هر قراری که از سوی دادستانی صادر شود احترام گذاشته وآن را درمسیر اجرای عدالت قلمداد می کند .

اما نیروی انتظامی استان باید به این سوال پاسخ دهند که کجای مطلب یاد شده مصداق نشر اکاذیب بود که با همین اتهام رسانه را به پای میز محاکمه کشانیده است ؟

اگر از عنوان "سندروم حقه بازی "برآشفته شده اند که باید گفت این جمله برآمده از یک اصل اجتماعی و جامعه شناختانه است ،به کسانی که برخلاف آنچه که هستند ،نشان می دهند ،می گویند دچار سندروم حقه بازی شده اند .

" حقه بازی " صرف هم نه مصداق توهین است نه اکاذیب !حقه از نظر لغو به معنای ؛تردستی ،فریب ،مکر،حیله ،شعبده ،زرنگی ،وبازی فریبنده است و حقه بازی در اصطلاح مجازی به معنی تردستی و شعبده بازی وطراری آمده و حقه باز کسی است که تردست وشعبده باز وفریبنده باشد. بنابراین حتی بکار بردن همین کلمه صرف هم نمی تواند برای کسی یا دستگاهی بار اهانت به همراه داشته باشد .

بنابراین در عمل به این حدیث معصوم که فرموده است " الکریم اذا وعده وفا " ما هم به وعده خود عمل می کنیم ،تا مخاطبین بدانند که نیروی انتظامی تنها دستگاهی بود که بخاطر انتشار مطلب "سندورم حقه بازی " از تابناک ایلام شکایت به عمل آورد !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
درود بر شما جناب اسدی عزیز، حق را بگویید حتی اگر به ضرر شما باشد!
مطمئنم نیروی محترم انتظامی هم رضایت خواهند داد و به تدریج زمینه انتقاد پذیری در بین همه مدیران و مسئولان ایجاد خواهد شد و شما هم به عنوان اولین رسانه باید قبول کنید که اندک هزینه ای هم بپردازید!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار