کد خبر: ۸۸۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲ 20 August 2020

 

تابناک گیلان/ اساساً هیچ یک از این اسامی مطرح نشده‌اند و در مرحله کنونی دعوا بر سر ترکیب کنونی هیات مدیره و در نهایت تعیین رئیس هیات مدیره است و در نهایت اعضای هیات مدیره رغبتی به گزینه‌های مطرح در رسانه‌ها نشان ندادند.
 

با وجود طرح‌ اسامی متعدد به عنوان گزینه‌های مدیرعاملی خانه سینما، پیگیری «تابناک» از شماری از اعضای هیات مدیره خانه سینما، حکایت از آن داشت که اساساً هیچ یک از این اسامی مطرح نشده‌اند و در مرحله کنونی دعوا بر سر ترکیب کنونی هیات مدیره و در نهایت تعیین رئیس هیات مدیره است و در نهایت اعضای هیات مدیره رغبتی نسبت به گزینه‌های مطرح در رسانه‌ها نشان ندادند.

به گزارش «تابناک»؛ پس از برپایی مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما در هشتم تیرماه و عدم تصویب دستور کار آن، یعنی تصویب اساسنامه تازه، با برگزاری مجمع دوم با حضور اکثریت صنوف در روز دوشنبه بیستم مردادماه ـ در محوطه باز بنیاد سینمایی فارابی، جامعه اصناف سینمای ایران، تعیین تکلیف و هیات مدیره تازه انتخاب شد که ترکیبی از هیات مدیره دوره پیشین به همراه چهره‌های تازه نفس بود که در نهایت ترکیبی دور از پیش بینی‌ها را رقم زد.

در همین راستا، «علیرضا نجف‌زاده» به نمایندگی از صنف دستیاران کارگردان با ۱۴ رای، «روانبخش صادقی» به نمایندگی از صنف کارگردان انیمیشن با ۱۳ رای، «پژمان مظاهری‌پور» به نمایندگی از صنف کارگردان مستند با ۱۲ رای، «محمدعلی نجفی» به نمایندگی از کانون کارگردان سینما با ۱۲ رای، «علی قائم‌مقامی» به نمایندگی از صنف مدیران تولید با ۱۱ رای، «بهمن اردلان» به نمایندگی از انجمن صدا با ۱۱ رای و «آتیلا پسیانی» به نمایندگی از صنف بازیگران با ۱۱ رای به عنوان اعضای اصلی هیات مدیره و «کامران ملکی» با ۱۵ رای به عنوان بازرس اصلی انتخاب شدند.

خبری از انتخاب مدیرعاملی خانه سینما نیست

همچنین «علی نیک‌رفتار» و «مرتضی شایسته» به ترتیب با ۱۰ و ۸ رای به عنوان اعضای هیات مدیره و «مسعود شریفی‌کیا» با ۵ رای به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند که طبیعتاً تا زمان حفظ ترکیب اصلی، در صحنه تصمیم گیری و نظارت حضور نخواهند داشت. البته ممکن است ترکیب هیات مدیره تغییر کند، چون ظاهراً صنف کارگردانان در زمان برگزاری مجمع عمومی نتوانسته بود، کد ثبت در وزارت کار را دریافت کند. با توجه به آنکه تنها صنوفی که کد ثبت را دریافت کردند، حق رای و کاندیداتوری را داشتند، اگر چنین بوده باشد، نجفی به عنوان نماینده کانون کارگردانان حق کاندیداتوری نداشته و از هیات مدیره کنار گذاشته می‌شود؛ موضوعی که ناظران انتخابات نسبت به آن هشدار داده بودند.

از سوی دیگر، حضور نجفی باعث شد یازده صنف دیگر که به واسطه عدم دریافت کد ثبت از وزارت کار تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی خانه سینما، نتوانستند در این انتخابات نماینده‌ای داشته باشند، نسبت به عدم حضورشان اعتراضاتی داشته باشند. شدیدترین این اعتراضات از سوی صنف تهیه کنندگان رخ داد که خواستار برگزاری مجدد انتخابات با حضور همه صنوف شدند؛ اما طبیعتاً برگزاری دوباره انتخابات این نهایت صنفی با حضور صنوفی که کد ثبت را دریافت نکرده‌اند، با عدم تایید انتخابات توسط وزارت کار همراه خواهد شد و شرایط را دشوارتر خواهد کرد.

در چنین شرایطی که بر اصل نتیجه انتخابات خانه سینما یا ترکیب هیات مدیره کشمکش‌هایی در جریان است و باید در مرحله نخست، فرجام این کشمکش مشخص و سپس رئیس و سخنگوی هیات مدیره باید انتخاب شود، برخی گزینه‌های مدیرعاملی را مطرح کرده‌اند! برخی اسامی مطرح از جمله یکی از عوامل موثر در تعطیلی خانه سینما در دولت احمدی نژاد به خوبی نشان می‌داد که دست‌کم برخی از این اسامی در راستای تبلیغات برای این اشخاص مطرح شده و هیچ ردی در واقعیت ندارد؛ اما درباره کلیت این موضوع پیگیری‌ها از هیات مدیره جدید خانه سینما صورت پذیرفت.

شماری از اعضای هیات مدیره خانه سینما به «تابناک» تاکید کرده‌اند تاکنون اساساً کوچک‌ترین بحثی درباره مدیرعامل بعدی خانه سینما میان اعضای تازه شکل نگرفته و یکایک آنها گزینه‌های مطرح را رد و تاکید کردند به این گزینه‌ها فکر نکرده‌اند. آن گونه که اعضای هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران تاکید داشتند، مساله نخست در این شرایط برای هیات مدیره، ثبت نهایی انتخابات مجمع عمومی و تایید تشریفات قانونی خانه سینما و رفع بلاتکلیفی قانون این مجموعه صنفی است و پس از آن درباره مدیرعاملی تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار