شهردار لنگرود در گفت و گو با تابناک؛
تابناک / سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در گفت و گویی با تابناک نسبت به اقدام اخیر دولت و مجلس برای مالیات بر خانه های خالی واکنش نشان داد... رجایی تصریح کرد: از نظر اقتصاددانان، مالیات انتقال اجباری منابع از بخش خصوصی به بخش دولتی است که براساس معیارهای از پیش تعیین شده و بدون مشخص کردن منافع خاص دریافتی و محل هزینه کرد, دریافت می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 18 August 2020

تابناک / سیدمهدی رجایی شهردار لنگرود در گفت و گویی با تابناک نسبت به اقدام اخیر دولت و مجلس برای مالیات بر خانه های خالی واکنش نشان داد.

 

مالیات بر خانه های خالی فقط برای افزایش درامد دولت مفید است و برای مردم فایده چندانی ندارد!

 

رجایی تصریح کرد: از نظر اقتصاددانان، مالیات انتقال اجباری منابع از بخش خصوصی به بخش دولتی است که براساس معیارهای از پیش تعیین شده و بدون مشخص کردن منافع خاص دریافتی و محل هزینه کرد, دریافت می‌شود.

 

این کارشناس مدیریت شهری گفت: اهداف دولت از تنظیم مالیات, افزایش درآمد برای تأمین بودجه یا تغییر قیمت برای تأثیر بر عرضه و تقاضا است و انچه در خصوص مالیات بر خانه های خالی مطرح شده, محتمل بحث تغییر قیمت برای تاثیر بر عرضه و تقاضا بوده است.

 

رجایی با بیان اینکه در کشور ما بازار مسکن همواره دچار نوساناتی بوده که نمی توان تنها با بستن مالیات تاثیر زیادی بر افزایش عرضه گذاشت عنوان کرد: معتقدم این موضوع فقط برای افزایش درامد دولت مفید است و برای مردم فایده چندانی ندارد! 

 

شهردار لنگرود در پایان خاطرنشان کرد: اگر افزایش درامد منجر به رفاه نسبی جامعه گردد مطلوب است اما باید از منظر تاثیرات این مالیات بر انگیزه سازندگان و سرمایه گذاران ساختمان نیز بیشتر توجه میشد چرا که اگر صنعت ساختمان در کشور رونق داشته باشد بسیاری از مشکلات جامعه از بزه کاری و چالش های اجتماعی تا اشتغال فراوان این صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم, همگی برای مردم و دولت منافع بیشتری نسبت به دریافت مثلا مبلغ پنجاه میلیون مالیات بر خانه های خالی دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۰
گرچه مالیات بستن بر خانه های خالی کاری پسندیده است اما نهایتا این مالیات ها به جیب اختلاسگران خواهد رفت.
امید مجتهد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
یقین داشته باشید میزان مالیات را مالکان از مستاجران خواهند گرفت... این کشور به کدام مسیر می‌رود... انقلابی گری را چگونه نمایش می‌دهند... در کشورهای خارج برای یک مساله ملی محاسبه چند جانبه انجام میشه... اونجا بلاد کفر... ما... مطمئن باشید حق الناس توسط سایر دولت ها بهتر رعایت میشو وعملن آنها شیعه مولا علی هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
شما نه مسلمان هستید نه آزاده..نه ایرانی ..فقط دلالان کثیف مال مردم خور ...عاسق پول باد آورده...چون تنها راهی که بدون رحمت پول مفت واز راه دردی به دست نی آید همین است...خانه ساختند و له چندین هزار برابر فروختند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
اگر ساخت و ساز به اندازه کافی باشد این قوانین دست و پا گیر لازم نیست
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اتفاقا تصمیم بسیار درستی است ولی درست تر از آن این است که مالکیت زمین و خانه نباید بعنوان سرمایه شخصی باشد و تمام باید جزء املاک ملی یک کشور به حساب بیاید و قانونگذار آن دولت وقت می باشد . بدین ترتیب هیچکس نه می تواند اختلاس کند و نه زمین خواری و نه قیمت خانه بالا می رود و چون ملی است ارزان هست و همه می توانند تا زمانی که بخواهند ملک با خانه مسکونی را برای سکونت و کار نخواهند تحویل دولت می شود و با بازسازی مجدد تحویل افراد جدید می گردد . مالکیت زمین و ملک مسکونی معنایی ندارد باید همه جزو دارایی های ملی شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار