کد خبر: ۸۸۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 15 August 2020

 

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به توافق رژیم صهیونیستی و امارات ضمن هشدار به سازشگران از مقاومت مردم فلطسین حمایت کردند.
 

به گزارش «تابناک»؛ وقایعی همچون توافق رژیم صهیونستی با امارات، ادعای برخی رسانه ها درباره توقیف نفتکش ایرانی و وعده رییس جمهوری درباره گشایش اقتصادی، موجب شد تا نمایندگان از طریق صفحات مجازی خود در توییتر نسبت به آن واکنش نشان دهند.


واکنش قاطع به توافق رژیم صهیونیستی و امارات


بهروز محبی نجم آبادی، نماینده سبزوار در واکنش به این توافق با دو هشتگ "جبهه مقاومت" و " فلسطین سرافراز" نوشت: « امارات و ارتجاع عرب، سال هاست که همسنگر شیطان بزرگند، در جبهه جاهلیت مدرن. امروز فقط پرده ها کنار رفته است؛ مثل پرده ای که با آمدن ترامپ از چهره آمریکا کنار رفت.»

علیرضا سلیمی، عضو هیات رییسه مجلس نیز گفت: « بازی دوسرباخت امارات! چرا شیخ امارات عاجز از فهم این نکته است که بازی صلح با رژیم آپارتاید صهیونیسم برای او امنیت نمی آورد! هنوز این موافقتنامه علنی نشده ،صهیونیست ها زیرِ آن زدند. آقای بن زاید! «مَن جرّب المجرّب حلّت له النّدامه». رابطه بین انفجار بیروت و‌ صلح أمارات با اسرائیل چیست؟»

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی نیز با هشتگ " التطبيع خيانة" این طور واکنش نشان داد: «سازش ذلیلانه حاکمان امارات متحدۀ عربی با رژیم جنایتکار صهیونیستی، خیانت به ارزش‌های انسانی، امت اسلامی و آرمان فلسطین است. به خائنان فعلی و کسانی که قصد ملحق شدن به این پروژه را داشته باشند، هشدار می دهیم مبارزه با رژیم صهیونیستی، با قدرت ادامه خواهد داشت.»

هشدارهای توییتری نمایندگان به سازشگران

ولی اسماعیلی نماینده گرمی نیز گفت: «توافق امارات و رژیم جعلی اسرائیل خیانت به فلسطین، قدس و جهان اسلام و تکمیل پازل سیاست‌های عبری عربی غربی برای تضعیف محور مقاومت است. این خیانت بزرگ در تاریخ ثبت خواهد شد...»

واکنش دیگر را سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان داشت. او نوشت: «خنجر زنی از پشت امارات مثلا متحده عربی به فلسطین و امت اسلام، سال هاست رخ داده و اخیرا فقط علنی شده است. اگر نبود این خیانت‌ها و حماقت ها، الان هم رژیم صهیونیستی در کار نبود تا با آن قراردادی ببندید. تقویت جبهه مقاومت، تنها راه پیروزی است. به مرتجعین دل نبندید که کارشان خیانت است.»


انتقاد از وعده گشایش اقتصادی رییس جمهوری

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در واکنش به وعده گشایش اقتصادی نوشت: «گره زندگی‌های امروز ریشه‌ای دارد که تا آن ریشه علاج نگردد، گره‌ها گشوده نشود. گره در تفکر تقی‌زاده‌های امروز که هفت سال با در دست داشتن بعضی از مناصب کلیدی سعی شان این بود که کشور را از فرق سر تا کف پا غربی کنند و با تحریف، میدان به ذلت ملت و تهدید دشمن بدهند.»

سید احسان خاندوزی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «ایجاد بازار داخلی "نفت، میعانات و فرآورده" با هدف مقابله با تحریم مستلزم توبه وزارت نفت از مسیر گذشته و توجه به دستورالعمل زیر است. حتی اگر فقط جبران کسری بودجه هدف گشایش! باشد، راه‌های کم خطرتری وجود دارد. مسیر قانون، بهتر از تصمیم پشت درب‌های بسته است.»

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران واکنش متفاوتی داشت. او نوشت: «اگر ستاد کرونا که حضور جناب روحانی در مجلس را به صلاح ندانست، در خصوص جلوس ایشان بر صندلی ریاست جمهوری هم همین نظر را بدهد، هم گشایش اقتصادی زودتر محقق شده و هم کنکور از سیاسی بازی خارج می‌گردد؛ ان شاءالله.»

هشدارهای توییتری نمایندگان به سازشگران

امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نایب رییس مجلس نیز گفت: «اصلا گشایش اقتصادی برای چه کسی؟ فروش اوراق سلف موازی نفتی، کسری بودجه دولت را موقتا رفع می کند؛ اما گشایشی برای مردم ایجاد نمی کند. دولت دنبال گشایش اقتصادی است؟ پس بگوید برای اصلاح ساختار بودجه، هدایت نقدینگی در نظام بانکی، بهبود محیط کسب و کار و افزایش سرمایه‌گذاری و تولید چه کرده؟»

روشنگری درباره ادعای توقیف نفتکش ایرانی

ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به ادعای برخی رسانه‌ها درباره توقیف نفتکش ایرانی نوشت: «کاری به پروپاگاندای رسانه‌ای ترامپ نداشته باشید؛ نفتکش‌ها ایرانی نیستند و پرچم ایرانی هم ندارند. ترامپ با خیانت اعراب و شانتاژ رسانه‌ای به دنبال گدایی رأی در غرب آسیاست. ما وارد بازی فیل‌ها و الاغ‌ها نمی‌شویم، ولی راه تأدیب را خوب می دانیم.»

ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز تاکید کرد: «اسرائیل ناکامی اش در اجرای توطئه الحاق کرانه باختری را به قیمت گزافی به ابوظبی فروخت. امارات هم هزینه آن را از جیب ملت فلسطین پرداخت. با این همه، هیچ چیز اراده فلسطینی‌ها برای آزادی کامل سرزمینشان را متوقف نمی‌کند. ملت‌های مسلمان از مقاومت آن‌ها حمایت می‌کنند.»

هشدارهای توییتری نمایندگان به سازشگران

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار