کد خبر: ۸۸۷۷۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷ 15 August 2020
حجت الاسلام نقوی گفت: تا کنون سه مرحله با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان لنگرودی توزیع شد و دو مرحله دیگر نیز در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر در دستور کار قرار دارد.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام « مهدی نقوی » در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز( شنبه، ۲۵ مرداد) در بیتشان برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار به طلایه داران عرصه آگاهی، گفت: خبرنگاری از جنس کار فرهنگی است و دنیای امروز دنیای رسانه و اطلاعات است و به تبع آن نیز همه افراد بشر تحت تاثیر فضای رسانه ای قرار دارند.

 

امام جمعه شهرستان لنگرود با اشاره به نقش اصحاب رسانه جهت ایجاد بصیرت و شبکه فرهنگی اثرگذار، افزود: امروز بشر وضعیت متفاوتی را تجربه کرده و فضای رسانه ای در دنیا نیز در اختیار صهیونیست هاست، اما فضای رسانه ای ما محدود با محتوای غنی است.

 

*دین اسلام، دین رسانه ای و فرهنگی
حجت الاسلام نقوی دین ما را دین رسانه ای و فرهنگی دانست و تصریح کرد: معجزه پیامبر گرامی اسلام از جنس فرهنگ، کتاب و قلم است و پیامبر گرامی ما به واسطه استحکام فرهنگ و محتوای غنی و جهان شمولی آن از همان ابتدا کار تبلیغی را با دعوت تمدن های آنروز به دین مبین اسلام انجام دادند.

 

وی ادامه داد: رسالت ما این است که محتوای غنی را بشناسانیم و پدیده ای به نام انقلاب اسلامی نیاز به شناخت دارد و این همه دشمنی، فعالیت شبکه های ماهواره ای و بمباران رسانه ای علیه انقلاب اسلامی ایران نشان از جایگاه و ظرفیت این انقلاب دارد.

 

* مقابله با تحریف واقعیت، ضرورت غیر قابل انکار است

امام جمعه شهرستان لنگرود با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تحریم آمریکا علیه ایران که "شکست تحریم در صورتی است که تحریف شکست بخورد"، گفت: هدف دشمن این است که مردم را از مسیری که تا کنون طی کرده‌اند، ناامید کند و  مقابله با جنگ روانی، تبلیغاتی و حربه تحریف واقعیت یک ضرورت غیرقابل انکار است که بخش عمده این رسالت بر عهده خبرنگاران است.

 

حجت الاسلام نقوی با بیان اینکه القاعده، طالبان و داعش نسخه بدلی از اسلام است که توسط دشمنان به اذهان ملت دنیا معرفی می شود، افزود: امروز کشور ما مقتدرترین کشور دنیاست و جبهه تحریف درصدد است که به ملت و مسئولان ما القا کند که نجات اقتصاد کشور ما در گرو مذاکره و تن دادن به برخی مسائل است در حالی که هدف مستکبران از مذاکره این است که از ملت ما امتیازی بگیرند و جامعه باید نسبت به این مسائل مطلع باشد و خبرنگار نیز باید فرهنگ‌سازی، گره گشایی  و قدرت تحلیل داشته باشد.


امام جمعه شهرستان لنگرود در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انجام برخی فعالیت های انجام شده در دوران کرونا، گفت: وضعیت سخت مردم در ایام کرونا و نگرانی از شیوع ویروس موجب شد که  مسئولان و گروه های جهادی در میدان عمل حاضر شوند و پیگیری در خصوص تجهیزات و امکانات بیمارستان، جذب خیرین، ساماندهی گروه های جهادی، جهاد تیم پزشکان و‌پرستاران ...... انجام شود و در دوران پساکرونایی نیز با تاکید مقام معظم رهبری، رزمایش مواسات  و کمک های مومنانه با موفقیت در شهرستان انجام شده و دو مرحله دیگر در دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر در دستور کار قرار دارد.


حجت الاسلام نقوی ادامه داد: تاکنون سه مرحله با بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان لنگرودی توزیع شد.

 

 *عزاداری های ماه محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شهرستان لنگرود برگزار می شود

وی در خصوص مناسک و اجتماعات مذهبی و اقامه نمازجمعه و عزاداری ماه محرم در دوران کرونا، گفت: تمام این مراسم ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود و بنا به فرمایش رهبری عزاداری و اجتماعات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید همراه باشد و در سطح شهرستان نیز با گروه های مختلف مذهبی، مبلغان، هیئت های مذهبی جلساتی برگزار شد تا عزاداری سیدالشهدا با شکوه و پر رونق‌تر از سال های گذشته برگزار شود و مشکلی نیز برای مردم ایجاد نشود.

 

امام جمعه شهرستان لنگرود با بیان اینکه این شهرستان دارای  مشکلات انباشته شده ای از جمله احداث مصلی است، اذعان کرد: مشکل حقوقی و قانونی زمین مصلی و صاحب حق بودن افراد باید پیگیری شود و از لحاظ عرفی نیز باید مشکلات حل و فصل و مدعیان به حق و حقوق خواسته خود برسند و مشکلات مصلی باید با همفکری و همراهی مسئولان شهرستان حل شود.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار