کد خبر: ۸۸۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 15 August 2020
 

مسافران از سفرهای غیرضرور به گیلان پرهیز کنند.

 

درخواست جدی استاندار گیلان:به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ استاندار گیلان صبح امروز در نشست ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا مراکز درمانی گیلان گفت: با توجه به قرمز بودن وضعیت کرونایی گیلان مسافرت و گردشگران از سفرهای غیرضروربه این استان پرهیز کنند و به همین دلیل محدودیت هایی برای ارائه خدمات در نظر گرفته ایم.
ارسلان زارع در ادامه با تأکید بر اجرای دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم افزود: تمام هیئت ها ملزم به رعایت این دستورالعمل ها هستند تا سلامت مردم در این ایام حفظ شود.
وی افزود: باید در برگزاری مراسم عزاداری از بستر فضای مجازی و رسانه بیشتر استفاده شود.
ارسلان زارع به برگزاری کنکور در روزهای پیش رو همم اشاره کرد و گفت: در برگزاری کنکور سراسری ، تمهیدات بیشتری نسبت به آزمون های ارشد و دکترا از جمله افزایش 60 سانتی فاصله داوطلبان درنظر گرفته شده است.
استاندار گیلان همچنین تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید برای تدریس دروس نظری از طریق فضای مجازی لازم است زیرساخت های آن در استان تقویت شود.
زارع در ادامه به سبک زندگی متناسب با شرایط کرونایی موجود اشاره کرد و از دستگاه های فرهنگی از جمله صدا و سیما خواست تا در فرهنگ سازی این نوع سبک زندگی بیشتر فعال باشند.
وی همچنین از شهروندان خواست تا جز به اضطرار از منزل خارج نشوند و در اماکن عمومی و سربسته شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.
استاندار در ادامه بر ضرورت تشدید نظارت ها و بازرسی ها از مراکز ارائه دهنده خدمات هم تأکید کرد.
وی گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اگر کارمندی در اداره ای شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکند ابتدا توبیخ، سپس درج در پرونده و در صورت تکرار کسر از حقوق از یک ماه تا سه ماه و انفصال از خدمت به مدت سه ماه خواهد شد.
وی گفت: در بخش اصناف نیز طبق تشخیص ناظران صنفی و مأموران تعزیرات حکومتی در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی ابتدا تذکر و درج در پرونده صنفی و در صورت تکرار محل کسب 5 تا 10 روز تعطیل می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در این نشست با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در گیلان و گفت: بالغ بر 300 بیمار در بیمارستان های استان بستری هستند.
ارسلان سالاری افزود: مسافرت ها، تجمع افراد در اماکن سربسته، شلوغی بازار، سواحل و رستوران ها و تردد بدون ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله مهم ترین عوامل افزایش تعداد بیماران در استان است.
وی از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی در نظارت بر حوزه های آزمون سراسری هم خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه خواستار افزایش تولید ماسک در استان شد و گفت: در حال حاضر یک سوم نیاز استان در داخل استان تأمین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار