کد خبر: ۸۸۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹ 15 August 2020
صفرپور از تشکیل کانون های تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و گفت: سالنامه تخصصی موسیقی گیلان تدوین می‌شود.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا صفرپور» امروز(شنبه،۲۵ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل انجمن موسیقی گیلان به تشریح فعالیت انجمن موسیقی استان پرداخت و اظهارداشت: استان گیلان پتانسیل‌های بالایی در عرصه فرهنگ و هنر دارد و موسیقی جایگاه خاصی در هنر گیلان دارد.

 

رییس انجمن موسیقی گیلان با بیان اینکه موسیقی در گیلان پیشینه‌ای غنی دارد گفت: موسیقی تالش، گالش، نواحی دیلمان و تعزیه از پیشینه‌های استان در این حوزه هستند.

 

وی از تشکیل کانون‌های تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و بیان کرد: با راه‌اندازی این کانون‌ها می‌توان متخصصان و اهالی موسیقی را گرد هم آورد تا از طریق تعامل و گفت  وگو، ضمن انسجام و همگرایی، نیازمندی های هنرمندان را رصد و راهکارهایی در قالب شیوه‌نامه تدوین شود.

 

صفرپور با بیان اینکه گیلان بالغ بر یکصد آموزشگاه موسیقی دارد افزود: امکان نظارت موثر بر همه این آموزشگاه ها وجود ندارد و باید با ساماندهی آموزشگاه‌ها از طریق کانون آموزشگاه‌داران و پرورش معلمان موسیقی متخصص، به‌دنبال کیفی‌سازی آموزش‌ها برویم.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه آموزشگاه‌داری شغل محسوب نمی‌شود اذعان کرد: با تشکیل مسترکلاس ها به‌دنبال جمعیت سازی لازم برای کلاس های آموزشی هنری و پرورش استعدادها هستیم که متاسفانه منفعت‌طلبی برخی آموزشگاه‌ها منجر به عدم شرکت هنرآموزان در کلاس‌های مذکور می‌شود.

 

صفرپور از تدوین سالنامه تخصصی موسیقی گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه فاقد بانک اطلاعاتی لازم در خصوص موسیقی استان در ابعاد مختلف از پیشینه و فعالان قدیمی این عرصه تا معلمان و هنرجویان امروز هستیم که در قالب تدوین سالنامه تخصصی موسیقی این بانک اطلاعاتی تکمیل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار