کد خبر: ۸۸۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ 14 August 2020

خسارت ۶۰ میلیارد تومانی ناشی از بارش شدید باران در گیلان

تابناک/مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از خسارت ۶۰ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی و راههای استان بدلیل بارش شدید باران اخیر در استان خبر داد.

امیر مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با بیان اینکه بیشترین خسارت ها ناشی از بارش شدید باران در استان به بخش کشاورزی وارد شده است، افزود: از ۶۰ میلیارد تومان خسارات برآورد شده به استان ، ۴۰ میلیارد تومان خسارت در بخش کشاورزی و ۲۰ میلیارد تومان به راه های روستایی  است.

وی با اشاره به اینکه به غیر از رودبار تمامی شهرستان های استان درگیر بارش شدید باران شده بودند، اظهار داشت: بیشترین خسارت های بارش شدید باران به بخش کشاورزی و راههای روستایی املش و رودسر بود که سیلاب در آنها اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: در مابقی شهرستان های استان زمین های کشاورزی شالیزاری بدلیل بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شدند .

 حدود یک هفته قبل بارش شدید باران در گیلان در برخی از شهرستان های استان رکورد جدیدی را در بارش های کشور رقم زد. بارش باران در املش  در عرض۲۴  ساعت به حدود ۴۰۰ میلیمتر و  در رودسر نیز بارش ها به بیش از ۲۰۰ میلیمتر رسید که در بارندگی ایستگاه املش  میزان ۱۵۷ میلیمتر آن در عرض ۲ ساعت و در هفت  ساعت این میزان به ۲۹۱.۷ میلیمتر رسید. همچنین طی  این مدت  زمانی،  رودسر و رضوانشهر نیز بارندگی بیش از ۱۰۰ میلمتر را ثبت کردند.

در اثر این باران به شالیزارهای نقاط مختلف استان و راههای روستایی در برخی مناطق خسارت وارد شد.

 گیلان با داشتن ۱۶ شهرستان  و ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری  به طور معمول در این فصل سال کمتر شاهد  این میزان بارش است.

گیلان جزو پنج استان نخست در وقوع بلایای طبیعی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار