کد خبر: ۸۸۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 14 August 2020

پای اف‌بی‌آی به پرونده انفجار لبنان باز شد

ایسنا نوشت: مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، دفتر تحقیقات فدرال این کشور(اف.بی.آی) به تحقیقات درباره انفجار بزرگ اخیر در شهر بیروت که بیش از 200 کشته داشت می پیوندد. وی همچنین خواستار "تغییر در لبنان با هدف اطمینان پیدا کردن درباره اینکه اتفاقی مثل این هرگز دوباره رخ ندهد" شد.

به گزارش ان.بی.سی نیوز، دیوید هیل، معاون امور سیاسی وزیر خارجه آمریکا در جریان بازدید از مناطق تخریب شده شهر بیروت در اثر انفجار چند روز پیش اظهار کرد، لبنان نیاز به "اصلاحات مالی و اقتصادی و پایان دادن به مدیریت ناکارآمد و وعده های پوچ" دارد.

هیل خاطر نشان کرد: اف.بی.آی به زودی به دعوت لبنانی ها به جمع بازرسان لبنانی و بین المللی می پیوندد به یافتن پاسخ برای پرسشها درباره شرایطی که منجر به این انفجار شد کمک کند.

میشل عون، رئیس جمهور لبنان اعلام کرده در تحقیقات بررسی خواهد شد که آیا علت این حادثه غفلت، یک تصادف و یا احتمالا "مداخله خارجی" بوده است.

عون از فرانسه خواست برای کمک به تحقیقات تصاویر ماهواره ای ارائه کند. یک کشتی نیروی دریایی انگلیس نیز برای تحقیق کردن از سایت انفجار در بیروت استقرار یافته است.

هیل که مقام شماره سه وزارت خارجه آمریکا است عنوان کرد، واشنگتن از هر دولت جدیدی در لبنان "که بازتاب دهنده اراده مردم باشد" و اصلاحات را تصویب کند حمایت می کند.

تبعات حادثه انفجار در شهر بیروت کابینه لبنان را به استعفا کشاند اما توافق کردن بر سر تشکیل دولت جدید چالش برانگیز است. خشم عمومی از نخبگان سیاسی لبنان برای چندین دهه فزونی یافته و بسیاری این نخبگان را مقصر مشکلات این کشور می دانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار