کد خبر: ۸۸۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 13 August 2020

 

تابناک/ استاندار گیلان، با تصریح بر اینکه گیلان از قطب های تولید مرغ است، گفت: گوشت مرغ باید حتما با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف کننده برسد و اینکه خانوارهای گیلانی، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب خریداری کنند، عدالت نیست.

ارسلان زارع در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که با حضور عباس تابش، مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گیلان در بسیاری از شاخص ها دارای جایگاه های برتر کشوری است که به عنوان نمونه می توان به موضوع بازرسی و نظارت اشاره کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش نظارت بر بازار ادامه داد: لازم است در امر بازرسی، از مشارکت های مردم بیشتر استفاده شود تا شاهد اثربخشی فزون تر باشیم.

استاندار گیلان تصریح کرد: اعتقاد دارم برای تعادل بخشی به امور و نیز حفظ شرایط مطلوب بازار، باید هم به تولیدکننده و هم مصرف کننده، توجهی همزمان صورت گیرد و این، عین رعایت انصاف است.

زارع، با یادآوری اینکه گیلان در بسیاری از اقلام اساسی همچون برنج، چای و آبزیان استانی تولیدکننده است و محصولات مذکور را به نقاط مختلف کشور ارسال می کند، گفت: انتظار داریم در اقلامی مانند گندم، خوراک دام و طیور، شکر و… که گیلان تولیدکننده آنها نیست؛ به اندازه‌ای کافی و به موقع، به استان ارسال شود و کمبودی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته، دولت اجازه نداد در مورد هیچ کالایی، شاهد کمبود باشیم و لازم است برای اطمینان بخشی بیشتر، در خصوص اقلام یادشده، برای گیلان، جذب به اندازه کافی انجام و ذخیره سازی شود.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه گیلان از قطب های تولید مرغ است، گفت: گوشت مرغ باید حتما با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف کننده برسد و اینکه خانوارهای گیلانی، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب خریداری کنند، عدالت نیست.

وی بر ضرورت توجه جدی به این موضوع و اتخاذ تدابیر نظارتی لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد.

زارع، همچنین به تلاش شالیکاران و اهتمام آنان به تولید برنج به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره و اضافه کرد: انتظار داریم به منظور بهره مندی کشاورزان از قیمت مناسب برنج به عنوان حاصل تلاش و زحمت‌شان؛ برنج های وارداتی هنگام برداشت محصول خصوصا طی ماه‌های مرداد تا مهر، توزیع نشود که البته دولت و وزارت صمت طی سال های گذشته در این خصوص اقدام کرده اند و امسال نیز این امر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تامین لاستیک خودروهای سبک یکی دیگر از موضوعاتی است که به عنوان دغدغه مطرح است و لازم است حمایت های بایسته در این خصوص انجام شود.

استاندار گیلان افزود: این امکان در استان وجود دارد که تولید ماسک را به یک میلیون عدد در هفته برسانیم که برای محقق شدن آن، لازم است حمایت های لازم در خصوص تأمین مواد اولیه کافی، صورت گیرد.

زارع، استفاده از سامانه هایی که به کمک فناوری، موجب تقویت سیستم نظارتی می شوند را ضروری خواند و با ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه سیمبا(سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی)، این مهم را موجب تسهیل و تسریع در پیگیری فرآیند بازرسی کالاها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار