کد خبر: ۸۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 11 August 2020

 

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، طی 24 ساعت گذشته 2345 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

جان‌باختن ۱۸۴ بیمار مبتلا به کرونا/ ۳۹۸۳ بیمار تحت مراقبت ویژه قرار دارند

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت  اظهار داشت: از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۶۹ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۳۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید.متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۸ هزار و ۸۰۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۸۸ هزار و ۶۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده‌اند؛ ضمن اینکه  ۳۹۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری اضافه کرد: تاکنون دو میلیون و ۷۳۶ هزار و ۵۱۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری تصریح کرد: همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت استان چهار محال و بختیاری، گفت: از فروردین ماه با شیب نسبتا متوسط در ابتلا و بستری روبرو بودیم اما در اردیبهشت افت تعداد بستری و ابتلا  را داشتیم.

وی اضافه کرد: از اواخر خرداد شاهد سیر صعودی بودیم و تعداد موارد بستری روزانه در این استان به دو برابر رسیده و شیب صعودی شیوع بیماری نگران کننده است.

لاری با اشاره به اینکه 5 شهر استان وضعیت قرمز و یک شهر در وضعیت هشدار قرار دارد، افزود: شدت موارد بستری در شهرهای فارسان، لردگان، شهرکرد و بروجن بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ‌از اوایل تیر 478 مورد تخلف صنفی گزارش شده و 54 واحد متخلف پلمب شدند.

لاری بیان داشت: میزان استفاده از ماسک در ادارات و اماکن عمومی این استان 72 درصد و در بانک‌ها 82 درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار