کد خبر: ۸۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 11 August 2020

خسارت ۲۲.۵ میلیاردی سیل به راه های گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، شش شهرستان گیلان رادرگیر سیل دانست و گفت: برآوردها نشان می دهد این سیل ۲۲.۵ میلیارد تومان به راه ها و ابنیه فنی استان خسارت وارد کرده است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه سیل روزهای ۱۳ و ۱۴ مردادماه تقریبا همه شهرستان های گیلان را درگیر کرد، گفت: شهرستان های املش، تالش، رودبار، آستارا، فومن و صومعه سرا بیشترین خسارت ناشی از سیل را داشتند.

وی آب شستگی پایه پل ها، خرابی سطح رویه آسفالت و رانش جاده را عمده ترین مشکلات پیش آمده در جریان سیل اخیر دانست و اظهار کرد: خوشبختانه با تخریب پل مواجه نشدیم و تنهها یک پل آبنما در شهرستان املش راه ارتباطی چند روستا را قطع کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه راهداران در سطح همه شهرستان ها از آغازین ساعات بارش اقدام به باز نگه داشتن محورهای اصلی و فرعی کردند، گفت: برآوردها نشان می دهد این سیل ۲۲.۵ میلیارد تومان به راه ها و ابنیه فنی استان خسارت وارد کرده است.

مرادی، با اشاره به شرایط جغرافیایی و اقلیمی گیلان، خاطرنشان کرد: امکان وقوع سیل در گیلان بسیار بالاست و همواره همه شهرستان های ما را تهدید می کند، اما شهرستان های کوهستانی ما بیشتر مستعد هستند، زیرا رودخانه ها براثر شدت بارش باران وحشی و سیلابی می شود.

وی با بیان اینکه در استان گیلان پل های فراوانی به عنوان راه ارتباطی داریم، یادآور شد: جزو اقدامات اصلی نیروهای راهدار است که پایه های پل ها را با شمع یا سنگ های بزرگ مستحکم کنند و این کار همواره انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار