کد خبر: ۸۸۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 11 August 2020

 

تابناک/مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان از پرداخت بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان در چهارماهه ‌نخست سال جاری از طریق صندوق امداد ولایت استان گیلان در قالب چهار هزار و ۲۹۰ فقره وام خبر داد.

پرداخت بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان از طریق صندوق امداد ولایت استان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس اهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با مجوز رسمی بانک مرکزی و باهدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مدت چهارماهه هفت هزار نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

اهرابی از پرداخت چهار و ۲۹۰ فقره وام از طریق صندوق امداد ولایت به محرومان طی چهارماهه سال جاری خبر داد و گفت: برای این میزان تسهیلات، بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به نیازمندان در قالب وام‌های کارگشایی، اشتغال، مسکن، معیشت و حل مشکلات اساسی زندگی محرومان بوده است، خاطرنشان کرد: حدود ۱۶ میلیارد تومان از این تسهیلات از صندوق امداد ولایت و مابقی از منابع صندوق نزد بانک‌ها پرداخت‌شده است.

وی در زمینه وام‌های پرداختی با تشریح وام‌های قرض‌الحسنه پرداخت‌شده به متقاضیان، گفت: طی این مدت وام کارگشایی جهت مصارفی هم چون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد (مقسیرین) و سایر محل‌های مصرفی به تعداد چهار هزار و ۱۳۴ فقره به مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال پرداخت شد.

اهرابی، کمک به ایجاد شغل با پرداخت وام‌های بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: در بخش وام اشتغال در طرح‌های هم چون آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی‌بافی، گلخانه، گلیم‌بافی، ماکیان، نانوانی طی چهار ماه گذشته تعداد 66 طرح به مبلغ  15 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان از دیگر اهداف تأسیس صندوق امداد ولایت را اشاعه سنت قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد امام (ره) از بلاعوض به معوض اشاره کرد و ادامه داد: قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه همه اقشار به‌ویژه خیران می‌توانند در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کنند گفت: سپرده‌گذاری عادی از ۳۰ هزار تومان با نیت کمک به محرومان و بدون تعیین تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار انجام می‌شود و در سپرده‌گذاری ویژه که از یک‌میلیون تومان است، تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار تعیین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام (ره) همواره تلاش می‌کند تا خدمات بی‌منت و با شرایط آسان به محرومان ارائه دهد، افزود: از همه مردم و نیکوکاران خواست تا در این مسیر همچنان یاریگر کمیته امداد امام (ره) باشند و با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت این نهاد، شرایط مناسبی را برای حل مشکلات نیازمندان فراهم آورند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار