کد خبر: ۸۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 11 August 2020

 

حزب‌الله لبنان و جنبش امل خواستار پایبندی به توصیه‌ها و تاکیدات مراجع دینی درباره برگزاری مراسم امسال عاشورای حسینی در سایه پاندمی کرونا شدند و بیانیه مشترکی صادر کردند.
 
                                                   تصمیم حزب‌الله لبنان درباره برگزاری مراسم عاشورا
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس گزارش سایت العهد لبنان، این دو گروه شیعه لبنانی بیانیه خود را با این حدیث از رسول اکرم (ص) شروع کردند که "إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة".

در این بیانیه آمده است: امسال ماه محرم همانند هر سال حامل معانی، ارزش‌های دینی و انسانی است که پایه‌های آن در سبط رسول اکرم سید الشهدا امام حسین (ع) ریشه دارند تا سالروز واقعه کربلا با تمام فجایع، قهرمانی‌ها، غم‌ها و آلامش در یاد‌ها زنده بماند؛ واقعه‌ای که نمونه والای فداکاری را به منظور رهایی انسان ارائه می‌کند. جاودانه نگه داشتن مراسم عاشورا مهمترین اتفاق تاریخی است که رسول اکرم (ص) و اهل بیت ائمه اطهار (ع) به آن توصیه کرده‌اند.

در این بیانیه عنوان شده است: امسال براساس توصیه‌ها و تاکیدات مراجع دینی برگزاری مراسم عاشورا باید با رعایت اصول بهداشتی و پایبندی به این اصول از سوی محبان و عاشقان امام حسین (ع) باشد، زیرا پاندمی کرونا که کل جهان را دربرگرفته همچنان سیر صعودی داشته و اخیرا در لبنان شیوع خطرناکی پیدا کرده به طوری که تهدیدی جدی برای سلامت و بهداشت افراد و جامعه است. رهبری حزب‌الله لبنان و امل مساله را بررسی کرده و قرار شد بزرگداشت مراسم عاشورایی طبق اصول مناسب باشد که در ذیل می‌آیند:

۱ـ تمرکز بر برگزاری مراسم عاشورایی در منازل به واسطه مشارکت از طریق مراسم‌های عاشورایی که از رسانه و تلویزیون شبانه روز پخش می‌شوند.

۲ـ نهایت استفاده از علما، مبلغان و خطبای منابر حسینی از طریق شبکه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هدف انتقال پیام کربلا و مجالس حسینی.

۳- مشارکت و احیای مراسم از طریق به نمایش گذاشتن نماد‌های سیاه و حزن و دیگر نمونه‌های مشابه.

۴ـ محدود کردن فعالیت‌های عزاداری بدون برگزاری نشست‌ها، مجالس عمومی و دسته‌جات که منجر به ازدحام و تجمعاتی شوند که خطری برای جان افراد شرکت کننده باشند.

در پایان این بیانیه آمده است: از خداوند متعال می‌خواهیم این روز‌ها و شب‌های ماه محرم را مناسبتی عظیم برای تاکید بر محبت و تعلق خاطر به شیوه عاشورایی قرار دهد و از خدا می‌خواهیم جهان به برکت حسین و اصحابش (ع) از این همه‌گیری رهایی یابد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار