کد خبر: ۸۸۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 11 August 2020

 

وزیر خارجه آمریکا که به نظر می‌رسد از پیش بردن قطعنامه ضد ایرانی خود در شورای امنیت ناامید است، محدودیت زمانی در برجام برای فعالیت‌های ایران را، نقطه مصیبت‌بار حقیقی این توافق دانست.
 
                                                   پمپئو:محدودیت زمانی در برجام مصیبت‌بار است

به گزارش «تابناک» به نقل از ارینا، مایک پمپئو عصر دوشنبه در گفت‌وگوی مجازی با اتحاد محافظه‌کاران آمریکایی با تکرار این ادعا که «حکومت ایران حامی شماره یک تروریسم در جهان است»، گفت: دولت گذشته(آمریکا) سیاست بدی را پیش گرفت و برجام به تصویب رسید که به طور اساسی اجازه می‌داد عملیات‌های تجاری با ایران انجام شود.

وی ادعا کرد: رئیس جمهوری ترامپ (برخلاف دولت سابق)گفت ما نمی‌خواهیم این کار را انجام دهیم. از این رو، از برجام خارج شدیم و تحریم‌ها را با هزینه‌های واقعی بر حکومت بازگرداندیم.

وزیر خارجه آمریکا با تمجید از سیاست‌های خود که «منابع و توانایی ایران» را «در گرداگرد جهان کاهش داد»، ادامه داد: شبه نظامیان شیعی در عراق و آنچه که در سوریه و حزب الله رخ داد، از توانایی آنها برای پرداخت به نیروهایشان کاسته شده است. این کار جریان دارد و ما قصد داریم این هدف را ادامه دهیم.

پمپئو محدودیت‌های زمانی برای فعالیت‌های ایران را نقطه غم‌انگیزی برای برجام دانست و گفت: مفاد زیادی در ۲۷ مهرماه، تنها چند ماه دیگر به پایان می‌رسند، پس از آن ایران تحت توافقی که رئیس جمهوری باراک اوباما و جوبایدن معاون اول او امضا کردند، می‌تواند به خرید و فروش سلاح اقدام کند.

وی افزود: ما در تلاشیم آن را متوقف کنیم. ما می‌کوشیم ممنوعیت تسلیحاتی را تمدید کنیم و امیدواریم که موفق شویم. این نوع خطر تروریستی است. دولت قبلی از انجام آن خودداری ورزید اما ترامپ به روشنی آن را انجام داد.

وزیر خارجه آمریکا که به نقش خود را در ترور فرمانده سابق سپاه قدس ایران اعتراف کرده بود، ادامه داد: ما قاسم سلیمانی را کشتیم، ما حمزه بن لادن را از بین بردیم، ما البغدادی را نابود کردیم. این دولت نسبت به حفاظت از مردم آمریکا در برابر تروریسم بسیار جدی است و ما این تلاش‌ها را ادامه می‌دهیم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار