کد خبر: ۸۸۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴ 10 August 2020
حرفت خواه خواستار همکاری دستگاه های دولتی با شهرداری جهت اجرای طرح های بازآفرینی شهر رشت شد.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «میثم حرفت خواه» امروز(دوشنبه،۲۰ مرداد) در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در فرمانداری، گفت: بازآفرینی پایدار با هدف احیا، بازسازی و نوسازی محلات هدف بازآفرینی شکل گرفته است و اجرای این طرح ها مستلزم همکاری دیگر دستگاه های اجرایی و خدماتی با سازمان عمران و بازآفرینی است.

 


رییس سازمان بازآفرینی شهرداری رشت با اشاره به آیین نامه اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار، افزود: مناطقی از شهر که دارای بناها و تاسیساتی هستند که درحال حاضر به دلیل فرسودگی برای ساکنان ناکارآمد شده است، بافت فرسوده محسوب می شوند.

 


وی با بیان اینکه ساکنان این محلات دارای مشکلات متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و کالبدی هستند، ابراز کرد: نقشه محدوده های هدف بازآفرینی و شاخصه های مربوط به آن، مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران تنظیم شده است.

 


حرفت خواه با اشاره به ماده 8 آیین نامه مذکور افزود: به منظور تسریع در نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری، کلیه موسسات دولتی و شرکت های دولتی موکلف هستند نسبت به واگذاری رایگان اراضی در اختیار خود در محلات دارای بافت فرسوده به وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

 


وی با ابراز تاسف از عدم همکاری برخی از دستگاه ها با سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت، گفت: با وجود تعهدات قبلی، برخی از ادارات حاضر نیستند املاک خود را که در محدوده طرح های بازآفرینی است در اختیار سازمان عمران و بازآفرینی قرار دهند تا طرح ها به صورت مشارکتی و با جذب اعتبار دولتی انجام گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار