معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: دارندگان سهام عدالت از این پس می‌توانند در همه بانک‌ها سهام عدالت را به عنوان وثیقه گذاشته و کارت اعتباری خرید دریافت کنند.
کد خبر: ۸۸۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵ 09 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عباس معمارنژاد امروز در وزارت اقتصاد افزود: ارزش سهام عدالت در ابتدا، ۸ میلیون تومان بود، اما امروز سهام حدود ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ارزش دارد.

وی گفت: سهام عدالت در مدت چهار ماه، دو برابر شد و انتظار می‌رود که دارندگان این سهام در حفظ آن کوشا باشند و به راحتی این سهام را نفروشند.

 معمارنژاد افزود: نقش بانک‌ها در تامین مالی اقتصاد بسیار بزرگ است و طبق آمار سال ۹۸، هشتاد و دو و هفت دهم درصد از تامین مالی اقتصاد توسط بانک‌ها انجام شد که از این طریق, ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: الباقی تامین مالی یعنی حدود 18 درصد، توسط بازار سرمایه با ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش مالی انجام شده است.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: در روز‌های حساسی به سر می‌بریم، هم از لحاظ بحث اقتصادی و هم تاثیرات ویروس کرونا بر کسب و کار‌ها، که نیاز به منابع مالی دارد، به همین دلیل، بانک‌ها به میدان آمده اند تا نیاز جامعه و مردم را از طریق ارایه کارت اعتباری تامین کنند.

معمارنژاد افزود: نظام بانکی به ویژه بانک‌های تجارت، ملی، سپه، ملت و صادرات با همه توانایی، در این زمینه خدمت رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: ارایه کارت اعتباری، دستورالعملی است که بانک مرکزی بخشنامه کرده و همه بانک‌ها توافق کردند تا ۵۰ درصد ارزش روز سهام عدالت را به صورت تسهیلات پرداخت کنند.

معمارنژاد گفت: سود دریافتی بانک‌ها با ارایه کارت اعتباری، ۱۸ درصد است و متقاضیان نیازی به مراجعه حضوری در بانک‌ها ندارند، به طوری که سامانه‌های الکترونیکی تعریف شده و از دو طریق داده اطلاعاتی شماره شبا و شماره تلفن همراه مشتری شناسایی شده و فرآیند بانکی از طریق سیستم‌های الکترونیکی به سرعت انجام می‌شود.

وی افزود: درحال حاضر بانک‌های ملی و ملت کاملا الکترونیکی شده اند و سایر بانک‌ها هم کار الکترونیکی شدنشان درحال انجام است.
 معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد گفت: برای گرفتن کارت اعتباری به هیچ وثیقه و ضامن دیگری نیاز نیست و فقط با ارایه سهام عدالت، مردم می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

معمارنژاد افزود: این کارت‌های اعتباری، وام نیست و شرایط خاصی دارد که اگر متقاضی آن، شرایط را رعایت کند هیچ سودی لازم نیست پرداخت کند.

وی گفت: از نخستین تراکنشی که از کارت اعتباری استفاده می‌شود مشتری یک ماه فرصت دارد تا مبلغ هزینه شده را تسویه کند و این کارت‌ها هر ماه شارژ می‌شود و اگر تا ۳۰ روز مشتری مبلغ کسرشده کارت را تسویه نکند باید بهای سود ۱۸ درصد را به بانک پرداخت کند.
 
 برای عرضه سهام به جاماندگان سهام عدالت نیازمند قانون هستیم

معمارنژاد در مورد جاماندگان سهام عدالت هم افزود: آن ۶ دهکی که قرار بود این سهام را دریافت کنند، دریافت کردند و در حال حاضر اگر قرار باشد مجددا ثبت نامی انجام شود، فقط از طریق دستگاه‌های بالادستی مثل دولت و مجلس امکانپذیر است و در این باره نیازمند تصویب قانون جدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه‌ای تی اف یا همان صندوق‌های قابل معامله دولتی، روش‌های بسیار خوب و شفافی برای واگذاری هستند، گفت: برای مرحله دوم واگذاری‌ای تی اف‌ها نیازمند تصمیم دولت هستیم و هر تصمیمی که گرفته شود، وزارت اقتصاد و بانک‌ها مکلف به انجام آن هستند.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد درخصوص سوالی مبنی بر اینکه این کارت‌های اعتباری را می‌شود به اقشار آسیب پذیر جامعه مثل نیازمندان، عضو کمیته امداد و بهزیستی هم داد یا نه؟ افزود: در حال حاضر صد درصد منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها پرداخت شده و اگر قرار باشد که از طریق ارایه کارت‌های اعتباری به این شکل به نیازمندان کمک شود، حتما باید سازمان‌های مربوطه مثل بهزیستی و کمیته امداد با بانک‌های عامل قرارداد امضا کنند و تضمین مالی مورد نیاز را بدهند.

معمارنژاد اضافه کرد: بانک‌ها هیچ سودی از طریق عرضه این کارت اعتباری دریافت نمی‌کنند بلکه فقط به دلیل کمک به شرایط اقتصادی مردم و دارندگان سهام عدالت این کار را انجام می‌دهند و این کار فقط به نفع کارمندان، کارگران و کسانی است که در میانه ماه دچار مشکلات اقتصادی کوتاه مدت می‌شوند و نقدینگی شان کم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار