کد خبر: ۸۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 09 August 2020

نیاز فوری به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت در گیلان

تابناک/ مدیر پزشکی انتقال خون گیلان از نیاز فوری استان به اهدای پلاکت با تمام گروه های خونی مثبت شامل A، B، AB و O مثبت خبر داد.

دکتر گیتی ایزدی پور عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ضمن نیاز به اهدای خون مردم در همه گروه های خونی، با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است به گروه خونی A مثبت در استان گیلان نیاز مبرم است.

وی از مردم استان خواست تا برای اهدای پلاکت با تمامی گروه های خونی مثبت و اهدا خون در گروه خونی A مثبت به پایگاه انتقال خون رشت در میدان فرهنگ مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اهدای خون می توانند در ساعات اداری با شماره تلفن  ۳۳۳۳۲۶۷۰ - ۰۱۳ و در طول روز نیز با شماره  ۳۳۳۲۶۰۰۶- ۰۱۳ تماس بگیرند ضمن اینکه سامانه نوبت دهی اینترنتی اهدای خون نیز به آدرس www.nobatdehi.ibto.ir  فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲۰۰ هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز  مصرف می شود.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و تصادفات، آمار بالای جراحی های قلب و عروق،  تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار