کد خبر: ۸۸۵۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲ 09 August 2020

از بین رفتن طبیعت بکر گیلان سوژه یک فیلم کوتاه

تهران- ایرنا- یک کارگردان و مستندساز از تولید فیلم کوتاه «گیلان، عروس غمگین من» با موضوع از بین رفتن طبیعت بکر گیلان خبر داد.

امیرعلی مهاجری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره تولید فیلم کوتاه گیلان، عروس غمگین من، گفت: بخشی از این این فیلم کوتاه تجربی در اوایل پاییز سال ۹۸ در استان گیلان جلوی دوربین رفت و به دلیل شیوع ویروس کرونا ادامه فیلمبرداری آن در ابتدای تابستان سال ۹۹ تکمیل شود.

وی افزود: در این فیلم کوتاه به موضوع از بین رفتن طبیعت بکر گیلان و اثرات مخربی که در پی صنعتی شدن و بی ملاحظگی توریست‌ها و ساکنین استان بر سر طبیعت و حیوانات آمده می پردازد.

این کارگردان سینما ادامه داد: فیلمبرداری این فیلم کوتاه در ۸ شهر و روستای استان گیلان صورت گرفته است. این فیلم هم اکنون در مراحل پساتولید بسر می‌برد و برای صداگذاری و موسیقی این اثر امیرعلی مهاجری با سینا کووایی همکاری می کند.

مهاجری افزود: فیلم کوتاه گیلان، عروس غمگین من تاثیر گرفته از موسیقی گیلکی اثر استاد فریدون پوررضا ساختم. راستش خودم در تهران به دنیا آمدم ولی خانواده و اجداد مادریم گیلکی هستند. از بچگی به دلیل رفت و آمدهای مکرر عاشق گیلان و مردم و فرهنگ این استان شدم و هموارهدوست داشتم در این حوزه فعالیتی کنم یا کاری بسازم.

این کارگردان سینما افزود: طی رفت و آمد این سال‌ها موضوعات که بسیار اذیتم می کرد از بین رفتن جنگل ها و طبیعت بکر گیلان بود و همچنین مشاهده ساخت و سازهای بی رویه ای که چهره و زیست بوم گیلان رو تغییر داده که واقعا ناراحت و نگران کننده است.

وی ادامه داد: البته میدانم که این موضوع صرفا مختص گیلان نیست و بقیه استان ها و شهرهای سرزمین‌مان درگیر این موضوع هستند، ولی خب من گیلان رو انتخاب کردم چون خودم به چشم دیدم و اطلاع جزیی تری در این زمینه دارم.

مهاجری خاطرنشان کرد: همانور که از اساتیدم در این مسیر آموخته ام مهم ترین موضوع برای یک فیلمساز زیستن و با لمس کردن یک معضل است برای همین اگر برای استان یا شهر دیگری فیلمی تولید می کردم شاید روح فیلم شکل نمی گرفت. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار