کد خبر: ۸۸۵۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 09 August 2020

 

وضع کرونا در گیلان اصلا خوب نیست/فروشگاه های کوچک باید از مشتریان بخواهند حتما ماسک بزنند
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:مردم و بازاریان باید بدانند اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کادر بهداشت و درمان  دیگر توان مقابله با این ویروس را نداشته باشند و  امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها جوابگوی موج گسترده دوباره مبتلایان به کرونا نخواهد بود.

 

به گزارش ندای گیلان،دکتر آبتین حیدرزاده- سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اصناف و بازاریان هنگام فعالیت کسبی، مکلف به استفاده از ماسک هستند

وی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر رعایت فاصله فیزیکی، استفاده مداوم  از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها و عدم حضور در محیط‌های شلوغ از مهمترین راهبرد‌های کنترل این بیماری می باشد.

دکتر حیدرزاده  ادامه داد: در صورتی که حساسیت مردم به رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کاهش یابد، قطعا آمار بیماران  بیشتر خواهد شد.

بیش از ۳۵۰ بیمار  در بیمارستان های استان بستری هستند

وی با اشاره به آمار بالای مبتلایان و ۳۵۰ بیمار بستری در بیمارستان های استان ادامه داد : متاسفانه بیش از ۳۵۰ بیمار  در بیمارستان های استان بستری هستند و این اصلا خوب نیست.

مردم و بازاریان باید بدانند اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است کادر بهداشت و درمان  دیگر توان مقابله با این ویروس را نداشته باشند و  امکانات و نیروی انسانی بیمارستان ها جوابگوی موج گسترده دوباره مبتلایان به کرونا نخواهد بود.

اصناف و بازاریان دستورالعمل بهداشتی را رعایت کنند

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه  افزود : فروشگاه های کوچک باید از مشتریان بخواهند حتما ماسک بزنند  و مشتریان داخل فروشگاه  ازدحام نکنند و در صورت امکان،  در فواصلی درب  فروشگاه را  باز بگذارند  تا ویروس تجمع پیدا نکند چرا که تهویه  هوا در کاهش روند تجمع ویروس کرونا می‌تواند نقش زیادی داشته باشد .

این مقام مسوول اظهار داشت  : اگر  اصناف و بازاریان اصول و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند، با پلمب و تعطیلی محل کسب مواجه خواهند شد.  

وی  با بیان اینکه رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود، تصریح کرد: با رعایت   سه اصل مهم شستشوی مداوم دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک،  می توان از ابتلا شدن به بیماری کرونا جلوگیری کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار