کد خبر: ۸۸۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵ 06 August 2020

 

ایسنا/گیلان نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه عامل اصلی فساد در جامعه ناکارآمدی و ضعف مدیریتی است، گفت: در عین اینکه از مدیران توانمند و انقلابی حمایت می‌کنیم، متاسفانه برخی از ناهنجاری‌ها و سوءعمل‌ها را در تعدادی از حوزه‌های مدیریتی شاهد هستی که باید با آنان مطابق قانون برخورد شود.

سیدعلی آقازاده امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی، اظهار کرد: آگاهی بخشی اجتماعی و اطلاع رسانی عمومی عامل بصیرت است که مرهون تلاش شما اصحاب رسانه به عنوان پیشتازان عرصه آگاهی، می‌باشد.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اشتغال و معیشت مطالبه به حق مردم است، افزود: امروز همه مسئولین نظام پای کار هستند تا راهکارهایی را برای برون رفت مشکلات معیشتی و اقتصادی فراهم کنند. اولویت مجلس شورای اسلامی هم پرداختن به مسایل اقتصادی و معیشت عمومی است زیرا هیچ اولویتی مهمتر از معیشت مردم نیست.

وی ادامه داد: همه نگران اتفاقات مفسد انگیز موجود در جامعه هستیم زیرا اشتغال و اقتصاد ناهنجاری‌های رفتاری را رقم می‌زند که در شان جامعه نیست.

آقازاده با بیان اینکه عامل اصلی فساد در جامعه ناکارآمدی و ضعف مدیریتی است، گفت: در سال‌های اخیر بیشتر شاهد تعداد و حجم فسادهای سازماندهی شده و تشکیلاتی هستیم، یکی از دلایل این امر ورود جدی قوه قضاییه است. باید ریشه فساد را به نحوی بخشکانیم که کسی قصد و جرات ورود به این عرصه را نداشته باشد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه همه ما از برخی مدیریت‌های ناکارآمد نگران هستیم، گفت: در عین اینکه از مدیران توانمند و انقلابی حمایت می‌کنیم، متاسفانه برخی از ناهنجاری‌ها و سوءعمل‌ها را در تعدادی از حوزه‌های مدیریتی شاهد هستیم که باید با آنان مطابق قانون برخورد شود.

وی با تاکید بر شناسایی و تقویت ظرفیت‌های استان، تصریح کرد: اقتصاد کشاورزی می‌تواند فرصت استثنایی جهت رونق اشتغال و اقتصاد باشد؛ اگر نتوانیم این میراث معنوی را از لحاظ تولید، فرآوری و کیفیت توسعه دهیم، خساراتی در پی دارد و شاهد پسرفت در این حوزه خواهیم بود و اجازه ندهیم زمین‌های کشاورزی مان، این میراث معنوی استان مورد تاراج قرار گیرد.

آقازاده با بیان اینکه برخی مدیریت‌ها عامل عقب ماندگی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر صنایع ما از نظر نقدینگی، سرمایه در گردش و بروکراسی مشکل دارند و به همین علت کمتر از ۴۰ درصد صنعت ما فعال است؛ باید روند سنتی سرمایه گذاری را در استان تغییر دهیم و به شکل امروزی، علمی و با نگاه مثبت این موضوع را به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه گیلان ضعف بنیادی در حوزه توسعه دارد، خاطرنشان کرد: استان در شاخصه‌های درمانی، پیشگیری و بهداشتی از حداقل‌ها برخوردار است.

وی در خصوص حمایت از خبرنگاران، گفت: امنیت شغلی و بیمه خبرنگاران همیشه مطرح بوده، باید ضمن رفع دغدغه‌هایشان حقوق مکفی برای آنها برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم بتوانیم خدماتی را که در شان همه اقشار جامعه است، ارائه دهیم، گفت: امروز به لحاظ رشد همه جانبه‌ای که در جمهوری اسلامی وجود دارد کشور از لحاظ سیاسی حضور مقتدرانه و عزتمندانه‌ای در سطح منطقه و بین‌الملل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار