کد خبر: ۸۸۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 05 August 2020

کمر ساقه های برنج در انزلی خم شد

تابناک/ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی گفت: در پی بارش باران شدید طی چند روز گذشته بیش از ۲۵۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان دچار آسیب و خوابیدگی ساقه های برنج شدند.

رضا نوربخش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بارش باران سنگین طی ۴۸ ساعت گذشته، اظهار کرد: امسال بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرانزلی به کشت برنج اختصاص یافته که پیش بینی برداشت ۱۱ هزار تن برنج را داشتیم.

وی با اشاره به خسارت بیش از ۲۵۰۰ هکتاری شالیزارها و خوابیدگی ساقه های برنج به دنبال بارندگی شدید چند روز اخیر، گفت: امیدواریم با مساعد شدن هوا و تابش آفتاب بخشی از این آسیب جبران شده و ساقه ها به حالت مناسب برای برداشت بازگردد.

مدیر جهادکشاورزی بندرانزلی، با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان بیمه هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵۰۰ خانوار در زمینه کشت برنج در سطح این شهرستان فعالیت دارند.

نوربخش با بیان اینکه برداشت برنج از چند روز گذشته از شالیزارهای بندرانزلی آغاز شده، اضافه کرد: با مساعد شدن هوا امیدواریم که امسال نیز به خوبی شاهد برداشت این محصول در سطح شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بندرانزلی در زمینه تولید محصولات کشاورزی تک محصولی است، تاکید کرد: برنج هاشمی پرتولیدترین برنج سطح شهرستان است و بعد از آن پرمحصول خزر در آبکنار کشت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار