کد خبر: ۸۸۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸ 04 August 2020
 
  تابناک / روز یکشنبه ۱۲ مرداد ماه با انجام مراسمی ویژه با حضور دکتر حاج محمدی شهردار رشت، فاطمه شیرزاد، محمد حسن عاقل منش، محمد حسن علیپور، رضا رسولی و حامد عبداللهی پنج تن از اعضای شورای اسلامی شهر رشت از جمعی از بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب قدردانی و تجلیل شد.
 
 به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در این نشست  فاطمه شیرزاد و محمدحسن علیپور دقایقی برای حاضران سخنرانی کردند.

 

فاطمه شیرزاد ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، اعیاد قربان و غدیر، از شهردار رشت به دلیل انجام فعالیت های محوری در مقوله عفاف و حجاب تشکر کرد و گفت: عفاف و حجاب باید در اعمال و رفتار ما مشهود باشد و در مسئولین نیز خدا ترسی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در بازه زمانی باقیمانده از پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت می بایست پروژه های باقیمانده به اتمام برسند، افزود:  وظیفه ما در انجام خدمت صادقانه و بی منت به شهروندان سنگین تر خواهد شد و از شهردار محترم مورد انتظار است برای رفاه حال شهروندان نسبت به رصد خدمات در مناطق اقدام نمایند.

فاطمه شیرزاد ولایت مداری را  اصل بسیار مهمی برشمرد و گفت: نثار خون هزاران شهید دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافع حرم و .... وظیفه ما را قطعا بیشتر و بیشتر خواهد نمود و می بایست رسالت خود رو به عنوان ایرانی در جایگاه کاری  خود به انجام برسانیم .

وی با بیان اینکه چادر نماد زن ایرانی است، گفت: حجاب نشان دهنده این است که پایبند به حرایم خود هستیم و به کسی اجازه ورود به این حرایم را نمی دهیم که این بسیار ارزشمند است.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت در ادامه بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی و هنری در راستای ترویج عفاف و حجاب تاکید کرد و گفت: در جلسات کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت احداث اولین بازارچه البسه اسلامی را مورد بررسی قرار دادیم و انتظار ما این است جلساتی با محوریت همین موضوع در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برای پیگیری به ثمر نشاندن این موضوع برگزار گردد.

وی از توجه و اهمیت شهردار رشت به موضوع عفاف و حجاب در کنار مباحث شهری، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و... تشکر کرد و افزود:  عفاف و حجاب اصل مهمی در تحکیم بنیان خانواده است و هر چه حمایت بیشتری از فعالان حوزه عفاف و حجاب صورت پذیرد، به تحکیم، انسجام و ثبات بیشتر خانواده ها منتج خواهد شد.

فاطمه شیرزاد وحدت، انسجام و دشمن شناسی را از اصول مهم جامعه اسلامی دانست و گفت: از پایگاه مقاومت بانوان شهرداری که مسئولانه فعالیت می کنند، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، مشاور شهردار در امور بانوان و شخص آقای شهردار که با مشغله زیاد این برنامه را تدارک دیدند، قدردانی می کنم.

در این نشست دکتر ناصر حاج محمدی به توصیه های آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور به مردان و زنان اشاره کرد و گفت، حجاب تنها مختص بانوان نیست و علاوه بر زنان، رعایت آن برای مردان هم لازم و ضروری است. 

شهردار رشت با بیان اینکه حجاب پاسخی به ندای فطرت درون است، تصریح کرد: عفاف و حجاب باید در تمام وجوه ظاهر، باطن و زبان شخص نمود یابد.

وی با اشاره به اینکه حجاب تنها نوع پوشش نیست بلکه شخصیت انسان را نشان می دهد، افزود: نگهداری زبان هم نوعی فرهنگ در زمینه عفاف و حجاب است که باعث می شود انسان حرفهای ناروا در حق کسی ادا نکند.

شهردار رشت تاکید کرد: حجاب یعنی اینکه همگان اخلاق را رعایت کنند و به نظر من شهرداری رشت در انتقال این فرهنگ به جامعه خوب عمل کرده است.

شهردار رشت در ادامه با اشاره به فعالیت های عمرانی شهر رشت، گفت: جلسات شورای معاونین شهرداری رشت هر هفته به طور مستمر به منظور پیگیری اجرای پروژه های عمرانی برگزار می شود چرا که ما موظف و مکلف به انجام درست کارها هستیم و در همین راستا شفاف عمل کرده و نسبت به ارائه گزارش ها و اطلاعات به شورای اسلامی شهر رشت اقدام می کنیم.

 سپس اصغر اسدپور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری رشت در باره چگونگی و فرآیند اجرای این برنامه توضیح داد.

وی گفت: در این برنامه از تعدادی از بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تجلیل می شود و ما به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی نتوانستیم همه فعالان این بخش را دعوت کنیم اما ان شاءالله در فرصت مناسب هدایای آنها را به صورت حضوری تقدیم شان خواهیم کرد.

اسدپور همچنین در زمینه دلایل تاخیر برگزاری این برنامه گفت: از آنجایی که ما می خواستیم حتماً جناب آقای شهردار در این برنامه حضور داشته باشند و از طرفی آقای شهردار در دو سه هفته اخیر درگیر کارهای متعددی بودند، مقرر شد تا این همایش قدری با تاخیر برگزار شود.

گفتنی است در پایان هم از برخی از بانوان فعال در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در شهرداری رشت با اهدای لوح سپاس و هدیه قدردانی شد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید:  

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار