کد خبر: ۸۸۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 04 August 2020

نمایشگرهای شهری، نُماد هم‌گرایی فعالان فرهنگی شد

تابناک/نمایشگرهای شهری با تبلیغ رایگان فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، نُمادی از هم‌دلی و هم‌گرایی فعالان عرصه‌ی فرهنگ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، همه‌گیری ویروس کرونا و دشواری‌ خدمات‌رسانی فرهنگی، گویای نیاز روزافزون جامعه به هم‌دلی و هم‌گرایی شد و در این میان آن چه از نظرتصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان پنهان‌نماند، ضرورت بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجود برای ارایه‌ی هم‌زمان خدمات فرهنگی حضوری و مجازی به نسل کودکان و نوجوان بود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با تکیه بر اهداف عالیه‌ی خود در مسیر کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان ایران اسلامی، گام‌های اساسی در این زمینه برداشت و با ایجاد تغییرات ساختاری و افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها و مخاطبان، از نقش‌آفرین مدیریت عرصه ‌فرهنگ شد.

افزایش عناوین فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی و برپایی هم‌زمان کارگاه‌های حضوری و برخط، ازدیگر اقدامات این مجموعه‌ بود که در تنگناهای روزهای کرونایی، حیات‌بخش جریان فرهنگی کشور به‌شمار می‌رفت.

این تحول مثبت نیز هم‌چون دیگر حرکت‌های سازنده، نیازمند بسترسازی مناسب برای رشد و بالندگی بود و از این رو مسوولان این نهاد فرهنگی به فرصت‌سازی از تمامی امکانات موجود پرداخته و ضمن اندیشیدن تمهیدات لازم برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها، معرفی هرچه‌بهتر این حرکت‌های فرهنگی به مخاطبان را در دستور کارقراردادند.

این اقدامات در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با همراهی مسوولان و مجموعه‌های فعال عرصه‌ی‌فرهنگ چون:‌ شبکه استانی باران، صاحبان قلم و اندیشه و اصحاب‌رسانه به پیش‌رفت و با همکاری شهرداری‌ها و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت، به عنوان الگویی از هم‌گرایی فرهنگی‌مطرح‌شد.

اختصاص رایگان تلویزیون‌های شهری در نقطه‌های پُر تردد شهر رشت به تبلیغ فعالیت‌های کانون پرورش فکری و هم‌چنین، نمایش رایگان تیزرهای تبلیغاتی این مجموعه از طریق نمایشگرهای شهری سیاهکل و بندرانزلی، از دست‌آوردهای این  تعامل فرهنگی بود و نقش ارزش‌مندی در آشناسازی هرچه‌بیش‌تر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با فعالیت‌های حضوری و برخط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار