کد خبر: ۸۸۳۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 04 August 2020

 

جشنواره های دانشجویی حرکت و رویش مجازی برگزار می شود

تابناک/معاون فرهنگی وزیر علوم جزییات برگزاری جشنواره بین المللی حرکت دانشجویی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم، در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی دانشجویی حرکت اظهار داشت: جشنواره بین المللی حرکت، 19 تا 21 به صورت مجازی در دانشگاه الزهرا  برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره دارای حوزه های رقابتی شامل انجمن برتر، مسابقه و فعالیت خلاقانه، نشریه، کارآقرینی، اختراع، کتاب و یک بخش ویژه است، گفت: در مجموع هزار و 548 اثر از داخل کشور  به این جشنواره ارسال شد.

معاون فرهنگی وزارت علوم خاطرنشان کرد: 30 هزار دانشجو از 127 کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره ثبت نام کردند. در نهایت 165 اثر برگزیده نهایی شد.

غفاری تصریح کرد: 498 اثر ارسالی از حوزه فنی مهندسی، 425 اثر علوم انسانی،237 اثر علوم پایه، 254 اثر کشاورزی و 134 اثر در حوزه کشاورزی هستند

وی افزود: نزدیک 30هزار دانشجو از کشورهای مختلف و دانشگاه‌های مختلف در این جشنواره ثبت نام کردند که 165 اثر برای بخش نمایشگاهی ثبت شده است

معاون فرهنگی وزیر علوم  درباره روند داوری این رویداد گفت: 734 نفر از اعضای هیئت  علمی از 91 دانشگاه  برای داوری این جشنواره اعلام آمادگی کردند. پس از بررسی رزومه‏ های ارسالی  15 نفر از اساتید برای داوری اولیه، 177 نفر برای داوری غیرحضوری و 15 نفر برای داوری حضوری جشنواره توسط کمیته علمی جشنواره انتخاب شدند.

غفاری در همین زمینه افزود: داوران این جشنواره که از اعضای هیئت علمی هستند، با رتبه استادی 5 نفر، دانشیاری 33 نفر و استادیار 150 نفر و 26 نفر مربی با کمیته علمی در حال همکاری خواهند بود.

معاون فرهنگی وزارت علوم درباره جشنواره رویش نیز گفت: هشتمین جشنواره رویش قرار بود در دانشگاه گیلان برگزار شود که برگزاری آن به دانشگاه شهید بهشتی واگذار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره عمده دانشگاه ها حضور داشتند و پنج هزار و 400 کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت کردند.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم 16 هزار و 400 فعالیت ثبت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار