کد خبر: ۸۸۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 04 August 2020

 

تابناک/فرزاد توکلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۰ دکل در شهر رشت آماده نصب است ، افزود: مشکلاتی در تخصیص عرصه ها برای نصب دکل ها وجود داشت که با مصوبه شورای اسلامی شهر رشت و پس از تایید فرمانداری شهرستان رشت ، مشکلات مرتفع و آنتن دهی اپراتورهای همراه بهبود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا اگرچه به تمامی بخش ها آسیب وارد کرد اما موجب توسعه و به نوعی جهش تولید در حوزه زیر ساخت های ارتباطی در کشور شد به گونه ای که بسیاری از برنامه های توسعه ای ارتباطات  بر اساس اسناد بالادستی ابلاغی به وزارتخانه، جلوتر از زمان موعود عملیاتی خواهد شد. 

وی نیاز اقشار مختلف جامعه به  ارتباطات آن لاین در بخش های مختلف به ویژه در بخش های آموزشی و کسب و کارها را از دلایل توسعه زیر ساخت های ارتباطی عنوان و بیان کرد: توسعه در حوزه ارتباطات به دوگونه اتفاق می افتد یکی اینکه اپراتورهای دارای مجوز بر اساس تعهدات مندرج در پروانه و یا مدل اقتصادی مد نظر نسبت به توسعه زیرساختهای ارتباطی اقدام می کنند و در غیر اینصورت می بایست از طریق تخصیص منابع و اعتبارات ملی طرح USO  با هدف محرومیت زدایی و کاهش شکاف دیجیتال فیمابین جوامع شهری و روستایی  ، نسبت به توسعه زیرساختهای ارتباطی اقدام نمود . 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به تحریم های اعمال شده علیه کشور و محدودیت های مالی دولت گفت: حدود ۸۰ درصد از تجهیزات ارتباطی در حوزه زیر ساخت تلفن همراه هایتک و وارداتی است و بصورت ارزی خریداری می شود و تحریمهای ظالمانه و افزایش نرخ برابری ارز به ریال،  اپراتورها را با مشکلات عمده مواجه ساخته است به گونه ای که با اعتبارات سنواتی ملی در قالب USO در سالجاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قادر به  اجرای نیمی از برنامه های توسعه ای خود خواهد بود. از اینرو امیدواریم دولت و مجلس به این مهم توجه کنند  و برای توسعه زیر ساخت ها چاره اندیشی لازم صورت گیرد. 

در حال حاضر  ضریب نفوذ تلفن همراه در گیلان ۱۶۱.۲ درصد است و ۴۷۹ هزار و ۶۰۲ مشترک در استانتحت پوشش اپراتورهای همراه هستند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار