کد خبر: ۸۸۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 03 August 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، علی همایونی شامگاه یکشنبه در دیدار با امام جمعه قشم در اسکله بهمن (گمرک) اظهار داشت: ما با دپویی کالاهای گروه 4 تجار و بازرگانان که با زندگی همه مردم رابطه مستقیم دارد، به شدت مخالف هستیم.

وی ادامه داد: کالاهای خریداری شده تجار از کشورهای چین و دُبی به خاطر بخشنامه‌های نهادهای مربوطه مبنی بر نیاز واردات به ثبت سفارش کالا در گمرکات این مناطق از جمله منطقه آزاد قشم دپو شده است که همین امر نه تنها کمبود کالا را دامن زده بلکه باعث از بین رفتن سرمایه‌های تجار نیز شده است.

مدیر توسعه تجارت منطقه آزاد قشم گفت: مذاکراتی برای حل مشکل ترخیص اینگونه کالاها انجام شده و امیدواریم با ترخیص کالاهای گروه چهار شامل لوازم صوتی، تصویری، کولر، یخچال فریزر، لوازم برقی، کیف، کفش و پوشاک شاهد افزایش سفرها به جزیره قشم باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم هم در این دیدار گفت: مطالبه بازاریان و بازرگانان قشم و درگهان درخصوص لزوم ترخیص کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه آنان، حرف درستی است و با جدیت پیگیر حل این مشکل خواهیم بود.
 

وی با تاکید بر اهمیت بازنگری و اصلاح بخشنامه صادره گمرک ایران، افزود: رونق تجارت در بخش‌های مختلف شهر قشم و درگهان در گرو باز بودن و رونق گمرک منطقه آزاد قشم است.
شایان ذکراست؛ امام جمعه شهرستان قشم همچنین از انبار و محل نگهداری کالاهای دپو شده در گمرک منطقه آزاد قشم بازدید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار