کد خبر: ۸۸۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۲ 02 August 2020

معاون وزیر بهداشت: کاهش حساسیت به کرونا بروز فاجعه انسانی را در پی دارد

تابناک/ معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هرچقدر حساسیت مردم نسبت به خطر کرونا کاهش یابد با شیوع بیشتر و بروز فاجعه انسانی مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: عموم مردم در ایام ماه مبارک رمضان و ابتدای خردادماه مسایل بهداشتی را جدی گرفته و همین عامل باعث کاهش موارد ابتلا و فوتی شد.

وی یادآور شد: در روزهایی ابتدایی شیوع بیماری در کشورمان استان های شمالی و شمال غرب همچون گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی و قم با شیوع بیشتری روبرو بودند ولی در ادامه استان های غربی با پیک ابتلا مواجه شدند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز با کاهش ابتلا در این مناطق و استان هایی همچون کردستان، کرمانشاه و خوزستان روبرو هستیم و امیدواریم با تداوم مسوولیت پذیری عموم مردم و مسوولان این پیک ابتلا را پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز خواستار توجه ویژه دولت برای ارتقا امکانات بهداشتی و درمانی این استان شد.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی اظهار داشت: استان ایلام به نسبت استان های برخوردار از تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی بروز برخوردار نیست و همین عامل باعث شده است بسیاری از بیماران برای رفع نیازهای خود به سایر استان ها مراجعه کنند.

وی افزود: بخش جراحی قلب در استان با کمبود بسیاری روبروست و دستگاه آنژیوگرافی در ایلام وجود ندارد.

امام جمعه ایلام با اشاره به تازه تاسیس بودن برخی شهرستان های ایلام خواستار ایجاد بیمارستان محلی در مناطقی همچون ملکشاهی، سیروان و هلیلان شد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: دستگاه اکسیژن ساز مرکز درمانی شهید مصطفی خمینی شهر ایلام نیاز تنها ۵۰ درصد بیماران کرونایی را پاسخ می دهد که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی همچنین بر راه اندازی مرکز رادیوتراپی برای بیماران سرطانی تاکید کرد و گفت: این بیماران مجبور هستند برای رفع نیازهای خود به سایر استان ها مراجعه کنند.

معاون درمانی وزیر بهداشت ساعاتی قبل به منظور بازدید از چند بیمارستان، افتتاح مرکز سوختگی و شرکت در نشست ستاد استانی کرونا وارد استان ایلام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار