کد خبر: ۸۸۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 02 August 2020

 

تابناک/امیر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش چند درجه‌ای هوا و احتمال بارش بیش از 100 میلی متر باران در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در گیلان شالیکاران برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری محصولات دِرو شده و برداشتن آن از روی زمین اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمام مسئولان، فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان را موظف کردیم تا اطلاع‌رسانی‌‌های لازم را به مردم و شالیکاران سطح استان انجام دهند ابراز داشت: کشاورزان برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از بارش باران به کار خود سرعت بخشند و لازم است که فعالیت خود را مدیریت کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی اخطاریه‌های لازم را به شهرستان‌های شفت، فومن، تالش، رودسر، دیلمان و رودبار ابلاغ کردیم و فرمانداران نیز در حال آماده باش هستند.

وی تصریح کرد: از فرمانداران خواستیم که حتماً از سردهنه‌های مسدود یا از مسیر رودخانه‌ها بازدید کنند و نسبت به بازگشایی مسیرهایی که دچار گرفتگی هستند نیز اقدام کنند و با توجه به خطر مسیر رودخانه‌ها در چند روز برای کاهش خسارت‌های احتمالی باید اطلاع‌رسانی‌های لازم توسط فرمانداران و دهیاران به مردم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به راه‌اندازی سیستم اطلاع‌رسانی در مدیریت بحران جهت کاهش خسارت‌های احتمالی و اطلاع‌رسانی سریع هشدارهای هواشناسی به‌صورت آنلاین به فرمانداران، دهیاران و بخشداران در سطح استان ابراز داشت: این سیستم را راه‌اندازی کردیم تا میزان خسارت‌ها کاهش یابد و مردم آسیب نبینند.

مرادی با بیان اینکه مسئولان جهاد کشاورزی استان نیز در حالت آماده باش هستند و موضوعات مربوط به حوزه خود را رصد می‌کنند عنوان کرد: از کشاورزان انتظار داریم که بر اساس نوع بارندگی فعالیت خود را مدیریت کنند و اگر خسارتی در این حوزه وارد شد نیز با همکاری جهاد کشاورزی، اقدامات لازم را برای جبران خسارت‌ها انجام خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار