شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دقایقی پیش وارد کانال 2 میلیون واحدی شده و 7 هزار واحد نیز از آن عبور کرد.
کد خبر: ۸۸۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 02 August 2020
شاخص بورس تهران کانال 2 میلیون واحدی را هم رد کرد

 

 بورس اوراق بهادار تهران این روزها به مدد پول‌های سرگردان جامعه، افزایش نرخ ارز، تجدید ارزیابی دارایی شرکتها و استقبال بی‌نظیر مردم از سرمایه‌گذاری در این بازار هر روز رکورد می‌شکند و امروز برای اولین بار در طول تاریخ وارد کانال 2 میلیون واحدی شده و حدود 7 هزار واحد از آن عبور کرد.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران بیش از 7 میلیون و 518 هزار میلیارد تومان رسید.

تا این لحظه عمده شاخص‌های مهم بورسی مثبت بوده و بین 1.4تا 2.4 درصد هر یک از شاخص‌ها مانند شاخص کل، شاخص قیمت، شاخص آزاد شناور، شاخص بازار اول و شاخص بازار دوم رشد کرده‌اند.

مدیران بورس تلاش می‌کنند با پذیرش شرکت‌های جدید در بورس به این بازار عمق ببخشند، به گونه‌ای که روز گذشته برای اولین بار صندوق مدیریت ثروت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری در نماد «مدیر» در بورس عرضه اولیه شد و همچنان متقاضیان می‌توانند واحدهای این صندوق را به ارزش هر واحد هزار تومان خریداری کنند.

همچنین امروز گزارش شد، شرکت غذایی کوروش به عنوان 534 امین شرکت بورسی پذیرفته شده و به زودی در بورس عرضه اولیه می‌شود در روزگاری که کل ارزش معاملات بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به زحمت به 4 هزار میلیارد تومان می‌رسید این روزها ارزش معاملات یک روز بورس و فرابورس حتی به 33 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

در این زمینه اولا سهامداران حقیقی باید دقت کنند از پس‌اندازهای کناری در بورس سرمایه‌گذاری کنند و با مشورت وارد بازار شوند و همچنین مدیران شرکت بورسی و فرابورس از این فرصت بی‌نظیر برای جذب نقدینگی و تولید آن به بازار اقدام کنند که در این زمینه می‌توانند اوراق مختلف مانند اوراق اجاره سهام و یا افزایش اوراق شناور و یا عرضه اولیه شرکت‌های  جدید نسبت به جمع‌آوری نقدینگی اقدام کنند.

فولاد مبارکه هم برای اولین بار بزرگترین تامین مالی کشور به مبلغ 10 هزار میلیارد تومان را انجام می‌دهد که با انتشار اوراق اجاره سهام در بورس قصد دارد این مبلغ را بدون ضامن از بورس تهران جمع آروی کند و صرف تامین نقدینگی شرکت و اجرای پروژه‌های خود کند.

ارزش روز شرکت فولاد مبارکه در بورس تهران به 453 هزار میلیارد تومان رسیده و تامین مالی در حد 2 تا 3 درصد ارزش شرکت است. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار