کد خبر: ۸۸۲۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 01 August 2020

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گیلان

تابناک/ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یکهزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی استان گیلان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از بنیاد برکت، در جلسه‌ای با حضور استاندار گیلان، معاونان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، مدیرعامل بنیاد برکت، نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی، مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری استان گیلان نهایی شد.

این تفاهم‌نامه به زودی به امضای محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و ارسلان زارع، استاندار گیلان خواهد رسید.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اعتبار یک‌هزار میلیارد تومانی این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، ۳۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم استان گیلان ایجاد می‌شود که راه‌اندازی فرصت‌های کسب و کار برای ۱۰ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.
امیرحسین مدنی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از طریق بنیاد برکت در ۱۵ طرح اقتصادی استان مشارکت و سرمایه‌گذاری می‌کند که پیش‌بینی می‌شود باعث ایجاد ۱۵۰۰ شغل برای متقاضیان شود.
وی با اشاره به اجرای ۱۱۵ پروژه عمرانی و زیربنایی در قالب این تفاهم‌نامه اظهار داشت: علاوه بر این تعداد پروژه عمرانی، ۵۰۴ واحد مسکن ارزان قیمت نیز برای محرومین استان گیلان ساخته می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت مدت این تفاهم‌نامه را سه سال ذکر کرد و افزود: تمام شهرستان‌های استان گیلان تحت پوشش اقدامات و خدمات این تفاهم‌نامه قرار می‌گیرند اما برخی از مناطق محروم از جمله شهر شفت در اولویت خواهند بود.
مدنی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که استانداری گیلان فهرستی از شرکت‌های کوچک و متوسط استان را برای احیا و راه‌اندازی مجدد در اختیار بنیاد برکت قرار دهد.
وی در تشریح برخی از اقدامات بنیاد برکت در استان گیلان بیان کرد: تا به امروز با ۱۱ بنگاه و کارخانه تولیدی مشارکت اقتصادی به مبلغ ۱۱۸ میلیارد تومان داشته‌ایم که اشتغال‌زایی برای ۴ هزار نفر را در پی داشته است. همچنین در قالب مدل اشتغال‌زایی تسهیلات‌محور، ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سه شرکت تولیدی تسهیلات پرداخت کرده‌ایم که باعث ایجاد شغل برای ۴۰ نفر شده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تا به امروز ۳۶۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور با قابلیت ایجاد ۱۱۰۰ شغل در مناطق محروم استان گیلان راه‌اندازی شده است.
مدنی درباره فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در استان گیلان نیز توضیح داد: بنیاد نسبت به ساخت ۴۷ مدرسه در استان متعهد است که از این تعداد، ۳۱ مدرسه به بهره‌برداری رسیده و ۱۶ مدرسه دیگر در دست احداث است. همچنین ۳۹ مسجد افتتاح شده و ۲۰ پروژه دیگر در حوزه‌هایی همچون ساخت و تکمیل کتاب‌خانه، حسینیه و غیره در دست اقدام است.
وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت ساخت ۷۴۳ واحد مسکونی را با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) برای محرومین استان گیلان در دست اجرا دارد. در ضمن، ۷ هزار و ۱۳۵ نفر از ایتام استان تحت پوشش بیمه برکت و ۲۶۰۰ نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه خدماتی برکت قرار دارند.
مدنی در پایان تاکید کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مجموع تا به امروز یک‌هزار و ۲۷۸ طرح توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را به ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته استان گیلان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار