کد خبر: ۸۸۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 01 August 2020

۳۰۰ خانواده مهریزی آسیب دیده از کرونا زیرپوشش کمیته امداد هستند

تابناک/ مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز گفت: تاکنون ۳۰۰ خانواده آسیب‌ دیده از ویروس کرونا با جمعیتی حدود یک هزار نفر در این شهرستان شناسایی و تحت پوشش خدمات حمایتی این نهاد قرار گرفتند.

احمد ایزدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه تسهیلات اشتغالزایی و پیگیری سایر نیازهای آنها در این مورد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کار شناسایی و ارائه خدمات مختلف به اقشار آسیب‌پذیر جامعه و آسیب دیدگان کرونا با همکاری مردم و مراکز نیکوکاری ادامه دارد.

این مسوول اظهار کرد: برای حمایت از خانواده‌های نیازمند واقعی در کنار حمایت دولت به همراهی خیران به خصوص در مناطق محروم روستایی نیاز است.

ایزدی گفت: هم‌اکنون ۹ مرکز نیکوکاری شهری و روستایی برای جذب کمک‌های مردی و حمایت از آسیب دیدگان کرونا در شهرستان فعال است .   

هم‌اکنون یک هزار و ۵۰۰ خانوار شامل سه هزار و ۴۰۰ مددجو از خدمات کمیته امداد مهریز استفاده می‌کنند و  مرکز این شهرستان ۵۵ هزار نفری  در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حدود ۵۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری یزد از حمایت های کمتیه امداد استان یرخوردار هستند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز ( جمعه) گفته بود که از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی  به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

سیما سادات لاری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر  ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۵۲۳ آنها بستری شدند. 

وی ادامه داد:  تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین  چهار هزار و ۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تاکنون دو میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان در وضعیت هشدار هستند، افزود: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در یزد گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به طور متوسط ۶۵ درصد است. کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری در پاساژها و مراکز ارائه خدمات دولتی، بانک‌ها و رستوران‌ها و آرامستان‌ها و مطب‌ها به طور متوسط ۵۵ درصد است. شرکت در مراسم ختم و آرامستان‌ها، جشن‌ها و مراسم دورهمی و مسافرت‌ها بیشترین سهم را در انتقال بیماری داشته است.
لاری افزود: رعایت نشدن اصول بهداشتی در اماکن عمومی، مراکز ارائه خدمات، مطب‌ها، تالارها، سالن‌ها و شرکت در مراسم و مجالس غیر ضروری یزد را به استان‌های با وضعیت قرمز تبدیل خواهد کرد.
وی گفت: وضعیت کلی رعایت پروتکل‌ها توسط مردم یزد ۵۵ درصد، توسط کارکنان ارائه دهنده خدمات ۶۵ درصد و از لحاظ مراکز ارائه دهنده خدمت ۷۰ درصد است. انتظار می‌رود با اعمال محدودیت‌های بیشتر و رعایت درصد بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم متدین و با فرهنگ یزد بتوان از ورود این استان به شرایط قرمز جلوگیری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار